Kizlar kayinvalidem acik sutten yogurt yapmis sag olsun, verdi bana da cocuga yediririm diye. Sevindim aldim. Ama ahır gibi kokuyo. Soyledim bunu, sen marketten aldigin icin bilmezsin dogali boyledir dedi. Ama yillardir acik sut alip kendim de yapiyordum sadece cocuk yemiyor diye fark edince yapmayi birakip kendim icin marketten almaya baslamistim. Dedim bunu, ben de yillardir yapiyordum birkac ay onceye kadar, hic boyle bir kokuya denk gelmedim, koyun gibi ahır gibi kokuyo diye. Acaba baska bir hayvanin sutu mu diye sormaya aradim hatta, ayiplamaya degil. Belki koyun sutudur, esek sutudur falan diye dusundum. Yok sen bilmezsin falan deyince anneannemi aradim, onun yillarca hep inekleri vardi. Anlattim, dedi ki sagildigi yerde siselenmeden evvel agzi acik bekletildiyse ahirdaki tezegin kokusu falan siner sute, hemen sagoldigi gibi suzulup cikarilmasi lazim ahirdan. Inegin memesi silinip duzenli temizlenmese de kokar, cocuga yedirme hijyenik sut kokmaz dedi. Kayinvaldem uzulmesin diye ona demedim.
Aradi sonra, yedirdin dimi diye teyit etmeye. Devlet meselesi sanki. Yok dedim, sevmedi dedim. Sonra esimi aradi, cocuk dogal sut bilmedigi icin yememistir babasi yaptigim sutten yedir ona diye. Durup durup yedi mi diye soruyor. Yarin aynindan getirecegim ben yedirecegim diyor. Kafayi yiyecegim.
O yapti diye yedirmesem yaptigi hicbir seyi yedirmem. Son yaptigini yedirmistim. Bu kokuyo ama tezek gibi. Cildirmak uzereyim.