Momysbird2020 Çocuğunuzun neye alerjisi var test yaptırdınız mı ?
Merhabalar, çocuğumun hastalığı alerjik astım bronşitti. Kan testinde ev akarı, toz vb. durumlara alerjisi olduğu saptandı. Kaldı ki 1 sene içerisinde 2den fazlası kez bronşite çeviren hastalığa yakalanmasına alerjik kökenli olduğunun kanıtı niteliğindeydi. Besinlere karşı alerjisi ise daha enteresandı. Mesela 2 yaşına kadar hiçbir sorun yaşamadan tükettiği cevizi 2 yaşında yediğinde bağırsak tepkimeli alerjik reaksiyon yaşamıştı. Çocuk doktorumuz da bize zaten bebeklik çağı alerjilerinin testlerle saptanmasının güç olduğunu, çocuğu şimdilik yormamanın daha makul olduğunu, bebeklik çağı alerjisi geçici olduğu için simdi yapacağımız test sonrası pozitif/negatif çıkan sonucun esasına negatif/pozitif olabileceğini veya ilerleyen zamanlarda bunun değişebileceğini söyledi. Kaldı ki bir besine alerjisi net olarak çıkarsa bile bebeklik çağında olduğundan, eğer ciddi reaksiyonlar vermiyorsa o besinden tamamen uzaklaştırmanın bağışıklığı adına daha olumsuz etki gösterebileceğini söyledi. Araştırmalarım sonucu doktorla mutabık kalarak test yapmadan sürece uyum sağlamayı öğrenmiş olduk.
Momysbird2020 birde kışın sürekli inhaler kullanmaya devam ediyormusunuz
İnhaleri 1,5-2 yaş geçisinde kullanmaya başladık. Eylül - Nisan olacak şekilde. Bunun yanında vücudunda em ufak alerjik belirti veya hapşırık vs gibi semptomlar gördüğümde alerjik şuruplarını vermekten çekinmedim. O sezon bir Önceki sezona göre maşallah hastalıklarını daha hafif atlatmış oldu.
Çocukluk çağı alerjilerinin - tedavi altına alınan- %99u geçicidir. Uygun koşullar sağlanıp tedavisi aksatmadan yapıldığında, 3-7-11 veya en geç ergenlik döneminde geçmesi beklenir. Unutmayın ki bu alerjik koruyucu ilaçları, her hastalandığında kullandığı antıbıotıklerden, havalardan çok daha masumdur. Özellikle inhaler, yalnızca ciğere nüfuz eden etkili bir koruma yöntemidir ve yan etkisi yok denecek kadar azdır.
Momysbird2020 sizin çocuğunuz kaç yaşında ve ne zamandır böylesiniz yani alerji ile yaşıyorsunuz büyüdükçe rahatladınız mı yoksa hep zor mu ?
Şuanda 3,5 yaşına ulaşmak üzere. 4 aylıkken başladı ilk bronşiti. Koruyucu tedaviye de 1,5 yaşından sonra başladık. Bu süreç içerisinde dediğim gibi hastalık şiddeti yavaş yavaş azalmaya, hastalık sıklığı da bulaş olmadığı müddetçe bir tık azalmaya başladı. Hatta bu sezon bulaş olmasına rağmen hastalanmadığına şahit oldum - maşallah-. Bunda koruyucu tedavinin yanında bağışıklığının güçlenmesinin de yararının olduğunu düşünüyorum. Çünkü ekstra bir sakınma yoluna gitmedim. Tozdan topraktan sakındırayim vs demedim. Alışması ve bağışıklık kazanması gerekiyordu bir yerde. Hatta bu sezon kreşe başladı ve iyi gidiyor gibi görünüyor. Alerjik astım bronsite zaten en iyi gelen sey sürekli hareket halinde olmasıdır, egzersiz yapmasıdır. Evde surekli oturarak vakit geçiren çocuklar malesef hasta olmaya daha müsait oluyorlar veya iyileşme süreçleri daha zorlayıcı olabiliyor. Bitkisel olarak ekstra bir tedavi yoluna gitmedim. Henüz bebeklik çağında her şeyi denemiştim. Günlük sakızından koyun yününe kadar 🤓 faydasını hiçbirinin görmedim. Yalnızca dengeli ve düzenli beslenmek, sağlıklı be organik gidalar tercih etmek elbette yararına olmuştur. Bu sezon henüz başlamadık inhalere. Henüz hiçbi tıkanma yaşamadık. Ancak aksi bir durum olduğunda elbette ki doktor kapısı çalmaktan veya koruyucu tedaviye başlamaktan çekinmeyeceğim. Doktorumuzun hedefi de zaten 3 yaşına kadar bu hastalığı yenmiş olmamızdı. Umuyorum ki yenmişizdir.
İnşallah siz de en kısa sürede uygun tedavi yolları ile bir an evvel bu süreci sağlıcakla atlatırsınız. 💕