Oncelikle gecmis olsun, biz de suan bu surecten geciyoruz gorunce yazmak istedim hemen. Bebegimiz suan 6 aylik aparat ( tubingen) kullaniyoruz. Surecle ilgili size kendi deneyimlerimi aktarmak istedim. Kizimiz makat gelisliydi ve karnimda sıkışmıştı. O sebeple dogdugunda da kalcasinda bir problem oldugu belliydi. Kalca dispilazisi yani gelisim geriligi vardi bizde de. Açıları 4 ay boyunca ortopedi ile takip ettik. Ultrasonda en son sag 60 sol 59 derece cikti. Fakat bir yerden sonra artik ultrasonla bu acılar anlasilmiyor. Size tavsiyem gecse de gecmese de siz yine de iyi bir ortopediste gidin ve film cekerek aci degerlendirmesi yapilsin mutlaka. Mesela bizim ultrasonda aa hadi oldu dedigimiz sey rontgende daha ayrintili bir sekilde belli oluyor ve dusunun suan acilarimiz uymasina ragmen yine de kalca tam olması gereken pozisyonda degildi ve doktorumuz tedbir amacli 2 ay aparat kullanalim dedi. Suan 2. Ayindayiz ve gercekten gelisim goruluyor. Hic endise etmeyin bu duzelebilen ve tedavisi olan bir durum. Eger ankarada yasiyorsaniz size mahmut komurcu’ yu tavsiye edebilirim. Bu arada son olarak bebeginizin bacaklarını olabildigince acik tutun cift bez olur 3 bez olur, o pozisyonu surekli korumasi gerek cunku. Mesela biz suan soylemis oldugum aparati gunun 23 saati kullaniyoruz ve surekli bacaklar belli bir acik pozisyonda duruyor. Daha fazla yazmayayim ben artik cok uzun oldu sizin sormak istediginiz bir sey varsa sorabilirsiniz 😊