Merhaba bizim doktorumuz da erken önerdi ek gıdayı. Sadece tadım yapmak için. Kızım şu an 4,5 aylık bu zamanlarda başla demişti ben bir kaç gün daha bekleyip başlayacağım. Tabi benim bebeğim anne sütünü fazla almıyor, mama ağırlıklı besleniyor(sütüm yetersizdi en baştan beri). Doktorumuzun söylediği öncelikle yoğurtla başlamak. Sadece 1 çay kaşığı. Ve 3 gün kuralı ile devam etmek. 3 gün üst üste yoğurt. Ardından labne peyiniri dedi(ev yapımı). Daha sonra sebzelere geçmemizi önerdi. Sebzelerde özellikle evde sık pişen sebzeleri önerdi. En son da meyvelerden tadım yapıp 6. Ayın başına kadar bu şekilde ilerlememizi, sonra da artık öğün olara ek gıdayı konuşacağımızı söyledi. Sebzeyi ister buharda ister suda haşlaysbiliriz. Sebzeleri suda haşlayacaksak 1 su bardağı suda haşlamalıyız. Kesinlikle blenderdan geçirmeden ezerek püre haline getirmeliyiz ve ilk başlarda sıvı halde vermeliyiz bunun için de anne sütü veya su ile seyreltebiliriz. Doktorumuz ek gıdaların püre kıvamını kendimiz aşama aşama artırabileceğimizi söyledi. Şöyle ki önce sıvı kıvamda vereceğiz bebek aldıysa biraz daha pütürlü bırakacağız, onu da aldıysa yavaş yavaş daha pütürlü halde yedirmeye başlayacağız ve böylece çiğneme refleksi iyice gelişecek. Bunlar bana doktorumuzun söyledikleriydi umarım size de faydası olur, iyi akşamlar 🥰