Deletedmom_56 Kızlar merhaba. Bugun kızımı kontrole götürdük. Aynı zamanda menenjit aşısı için gittik. 1 yasında yapışacakken covid olduk. Bi daha da gidemedk eşimin işinden ötürü. Hastanedeki doktorumuzu öyle aşırı sevemedik. Daha dogrusu dogum yaptıgım hastamedeki cocul dr una gidiyorduk. Esimin iş yerinin sağlık sgrtası orda geçmedi artık. Dr değiştirdik. Her neyse bgn gittik. Kızım 19aylık 10.750 kg. Dr az dedi. 12.aydan beri 1kg bile alamamış dedi. Kac kelime konusuyot dedi 6. Çok az dedi. Otizme kdr gider bunu dedi. Evde hiç tv video ekran asla olmasn dedi. Arada çizgi filme bakıyordu. Gelişim geriliği var dedi. Konuşmadan ötürü. Kızım baba dede mama aç ce anane diyor. Belki tv de haklı fakat otizm konusunu duyumca cok endiselendik. menenjit asınımda nimenrix ve bexero 1.doz önerdi. İkisi aymı anda yapılıyor mu bilen var mı biz sadece nimnrx yaptırdık geldik. Bunları sizle paylasmak istedim. Üzgünüm. Bilgisi olanlar yazarsa sevinirim
Daenerys Deletedmom_56 ileriki aylarda aynı anda yapılıyor diye biliyorum üstte kalsın biz 3 aylıkken başladık menenjit aşısına her ay birini vurdu
BeyzaAselim Deletedmom_56 konuşma konusunda bence basma kalıp şeylere bakamak gerek çünkü her çocuk özeldir her çocuk farklıdır anne ne kadar ilgili olsada bazen çocuğun yapısı gereği geç konuşur yada erken belli olmaz benim kızım da 17 aylık mesela oda sayılırdır söylediği kelimeler kilo konusunda da kan değerlerine baktırmanızı tavsiye ederim kızım da çok iştahsız çok seçici 10.500 kg d vitamini bir b12 takviyesi alıyoruz balık yağı kullanıyor musunuz?
huzunkovankusu Deletedmom_56 Öncelikle aşı ikisi birlikte yapılabiliyor o dönem. Otizm konusuna gelince söylemi zaten çok yanlış nasıl doktor o öyle 🙄 Geç konuşan her çocuk otizm mi oluyor iyice saçma bi hal almaya başladı bu muhabbet. Göz teması iyi mi? Olayların farkında mı? Komut alıyor mu? Bunlar iyiyse diğerleri de oluyor zaten bi şekilde. Konuşması da takip edilir gerekirse destek alınır ya.
[silindi] Deletedmom_56 merhaba aşı konusunu bilemiyorum ancak konusma hakkında brsey söylemek isterm. Bir arkadaşım geldi geçen gün oğlu 23 aylık bugüne kdar anne bile dememiş doktora götürmüşler konusmak istemediğini söylems yapı olarak da cok gülmeyen iletişimi sevmeyen bir cocuk ama oyun oynarken toplulukta hcbr davranısı anormal değil. Tabiki bir doktora danısın ancak cok da endişelenmeyin.
RuzgarMommys En son 1 yaşındayken mi gitmiştiniz muayeneye ? 19aya kadar cok uzun bir süre :/ Genel kan testi yapılıp degerlerine bakilmali Kilosu az evet muhtemelen demir eksikliği olabilir istahsiz bir çocuk ise..
Deletedmom_56 RuzgarMommys 12ay 20günlükkten gittik. Birde şimdi19.ay. Eşimin işinden izni çok sıkıntılı. Ailelerimiz de aynı sehirde değil. Gidemedik kısacası. Bu sürede vitaminlere devam ettim. Sonucları biraz cıktı. Ferritini 3 tü 35 olmus cok şükür. Konuşma konusu en cok canımı sıkan
Deletedmom_56 huzunkovankusu Evet. Ben de ifadesini cok yanlış buldum. Diğer hiçbişeyinde sorun yok. Tek eksiği kelime azlığı. :(
Deletedmom_56 [silindi] Haklısınız. Bazı seyler de yapısal değil mi. Çünkü ben ve babası da konusmayı hiç sevmeyiz. Bazı ımsanlar asırı sohbeti sever biz tam tersiyiz belki bize cekti ama tavi doktor anormal buluyor
Birceninannesi Deletedmom_56 yani konuşma evet önemli ama iletişim becerisi çok daha önemli. Çok kelimesi olmasa bile jest mimik hareket vs kullanarak sizinle iletişim koruyo mu mesela? Bu çok daha önemli bi konu.
Deletedmom_56 Birceninannesi Evet kuruyor ne demek istediğini yada neyi istemediğini bize anltabiliyor. Tv konusunda ben hatalıyım. Bir dönem kilosu cok kötüydü ve tv ile yedirdim alıştı. Şimdi dikkat edecegim :(
Vanilya Deletedmom_56 İkisi birlikte olmuştu son dozlarını kızımda. Bir doktora daha gitme şansınız var mı acaba? Ben olsam öyle yapardım.
Deletedmom_56 Vanilya Sanırım doğdugunda götürdüğümüz doktora devam edecegiz bu dr dan her defasımda bu tarz bir olumsuzluk alıyorız. Sağlık sgrtsı geçtiği için gidiyorduk
Utkucan Deletedmom_56 aşı aynı anda yapılabiliyor sıkıntı etmeyin ama kilosu az gerçekten çocuğun kelime sayısını bilemedim her çocuk farklı konuda ama TV tablet bencede komple kaldırın yani birde gerçekten muayene süresi çok uzun 9 ayda bir kontrol olmaz eşiniz yoksa siz götürün çocuğu bir şekilde 3 ayda bir en kötü
Deletedmom_56 Utkucan Haklısınız artık tamamen kaldoracagım havalar da ısımıyor cok şükğr artık parla götürcegm
Vanilya Deletedmom_56 Hangisinden memnun iseniz ona devam edin bence. Bende değiştirdim iyi ki öyle yapmışım.
Buglemim09 Deletedmom_56 20 aylik oglum var. Su aralar havalar cok guzel gidiyor buralarda isim yoksa saatlerce disarida oynatiyorum etraftaki seyler ilgisini cektigi icin kelimelerini daha da cogaltti sizede tavsiye ederim bol bol disariyi cikartip her gordugunu ona siz tanitin bak bu neymis gel bunada bakalim gibi.