Sonsuzmutluluk Merhaba güzel Anneler belki başına gelen yada etrafında olan vardır diye buraya sormak aklıma geldi. 9 yaşında kızım var ve erken ergenlik değerleri yüksek iğne tedavisi olarak başladılar kullanılmazsa 10 yaş civarında adet görebileceğin söyledi doktor. Ben çok arada kaldım bu iğneleri kullanıp kullanmamakta ne yapacağımı bilemiyorum çok kafamı karıştırdılar çünkü başına gelen varmı
Baby_Mila Sonsuzmutluluk yani tedaviye mutlaka devam edin 10 yaşında adet olursa boy uzaması durur tam durmasada boyu kısa kalır hemde erken ergenliğe girerse menapozada erken girer ihmal etmeyin tavuk falan tüketmesin erken ergenlik yaptığını duymuştum başka besinlerde vardır doktora sorun geçmiş olsun🌸
RasayiAA Sonsuzmutluluk 13 yaşında ilk adet olmuştum bende. 3 sene erken olması ne gibi zararlar açabilir ki.
ikinci_yeni Sonsuzmutluluk Türkiyede bildiğim kadarıyla ergenliğe geçiş yaş ortalaması şuan zaten düşük ama 10 da baya küçük bir yaş bence doktoru dinleyin farklı doktorlara da danışabilrsiniz içiniz rahat etsin diye
Sonsuzmutluluk Baby_Mila RasayiAA Elf123 ikinci_yeni Teşekkür ederim kızlar sağolun cevaplarınız için Bende 7 8 ay önce göğüslerinde gelişim fark ettim bir sürü doktora gittik şuan İstanbul Çapa hastanesi takipliyiz zaten.9 yaş şuan ama kemik yaşı 10 boyu 141 cm kilo 37 ben aylardır farklı doktorlara götürdüm ama etraf aşırı kafamı karıştırdı işte kimisi kesinlik vurdurma yan etkileri çok kıllanma yapıyor aşırı kilo yapıyor vücüdun daha çok dengesini bozuyor vs. az önce yine Doktordan geldim İstanbul Bezmiâlem hastanesi Endokrinoloji profuna gittim doktor bize bıraktı erişkin boyu kısa kalır ama değerlerine bakılarak zaten iğnelere başlanılsada pek etki etmez dedi 7 8 aydır vucud zaten östrojen hormonuna maruz kaldığı için dedi ilerisi için erken menopoza girebilir dedi ama bilmiyorum iğnelere başlanılınca düzenli kalp grafisi karaciğer böbrek fonksiyonları falan tahlilleri yapılması gerekiyor falan dedi ben yine çok karıştım bilemiyorum çok arada kaldım kızıma herşeyi anlattım usulünce olgun bir çocuk şükür anladı fakında herşeyin ama çok kararsız kaldım.
ikinci_yeni RasayiAA çok seye yol açabilir boy uzaması durur, göğüsler erken olgunlaşmaya başlar okulda arkadas çevresinde alay edilebilir, kendini kötü hisseder, uzun süre unutamayacağı kötü şeyler bunlar
Elf123 Bir tanıdığın kızı yedi yaşında belirtileri göstermeye başlamıştı iki bir senedir iğne tedavisi görüyor kızımda geçen sene koltuk altında kıllanma farkettim endokrine kan tahlili yapıldı değerler normal çiktı ama paketli gıda tüketmeyecek dedi boyu uzun geldi 133 ergenlik döneminde boy birden artmaya başlıyormuş takip verdi üç ay sonraya gidemedik daha sizdeki belirtileri nelerdi
RasayiAA Sonsuzmutluluk geçmiş olsun inşallah beklediğiniz etkileri sağlar. Rabbim sağlık sıhhat versin evlatlarımıza.
Elf123 Sonsuzmutluluk cok zor bir karar hakkınızda hayırlısı kızımda temmuzda dokuz yaşına girecek 138 34 kilo yazın spora yazdırdık veleybola hareket için bu yaz da devam edecek kilo vermesi lazım demişti bütün paketli gıdalarI kesin demişti bir kaç ay yemedi ama sonra arada da olsa tüketti
Seyyid_Ali_2021 Sonsuzmutluluk öncelikle geçmiş olsun kızım 9 yaşına girecek sayılır Nisan 25 de…7 yaşındaydı göğüsün de büyüme fark ettim hemen vakit kaybetmeden çocuk endokrinoloji uzmanı araştırıp nihayetinde çıktık kan tahlili vs.alındı kemik ölçümü 9 çıktı kan tahlili de yüksekti mr çekilmesi ve mesane ultrason bakılması gerekir dedi onlar temiz__cıktı daha sonrasında olanakları anlattı aşı olursa bu şekilde olur pskolejikde travma olur kabul etmezseniz 9yasına girmeden olur dedi biz tabi ki de kabul ettik bu o kadar yaygın ve sıkıntılı bir durum ki ilacı da raporlu ücretli olsa neolurdu ailelerin hali yüklü bir ücreti var o yüzden ne güzel tedavisi var imkanı da karşılıyor kendileri daha düşünmeye gerek yok 28 günde bir aşı 4.aşı günü geldiğinde yani 4.ayda muayene edilip uyaran iğnesi verilip ondan sonra aşıyı vuruyor uyaran tahlili başından beri erken tanı olduğu için aşının dozunu belirler sürekli aynı ayarda kaldı şükür düşük doz vuruluyor ihmal etmeyin lütfen 🌹… Dip not::: Kızım şuan 9 yaşına girdi sayılır halen bilmiyor âdet geciktirici olduğunu iğnenin bağışıklık sistemi için dedik bilirse çok kafasında kurar ve çocuk olur olmadık yerde söyler gerek yok ablam hariç kimse bilmiyor kolu komşu akraba hiç kimseden de akıl danışmadım gerek yok bilmelerine de…
Sonsuzmutluluk Seyyid_Ali_2021 merhaba teşekkür ederim sağolun sizin yavrunuzada çok geçmiş olsun. 8 yaşında belirtilerin başlaması normal kabul ediyor bazı doktorlar 8 yaş öncesi kesinlikle tedavi şart evet yani bugünkü doktor da bana aynen böyle söyledi yani şuan 9 yaşında muhtemelen 10 yaşında adet görücek dedi size kalmış bir durum dedi şuanki şartlarda 10 yaş da erken diyemeyiz dedi inanın çok arada kaldım
Yigitannesii Sonsuzmutluluk 11 yaşında adet gördüm. İlkokulda hep sınıfta en uzundum. Sonra boy uzamasi durdu ama yine kısa sayılmam 1.65 boyum. Annemde erken ergenliğe girmiş genetik diye düşünüyorum
Gzdzeynep Sonsuzmutluluk ben de kızımın bir ara erken ergenliğe gireceğini düşündüm neyse o dönem doktor falan araştırırken bir doktorun sayfasında başka bir çocuk doktorunun kızının erken ergenlik tedavisini bitirirken paylaştıkları fotoğrafı görmüştüm. çocuk doktoru kendi çocuğuna bu tedaviyi uygulamakta sıkıntı görmüyorsa tedaviyi olmamak daha sıkıntılıdır diye düşünüyorum siz tedavinizi mutlaka olun. annemin kuzeninin kızı erken ergenliğe girmişti onlar adet olunca farketmişlerdi ve kızın boy uzaması çabuk durdu tedavi için geç kaldılar
Syyyy Sonsuzmutluluk bence tedaviye başlayın. Erken ergenliğe girildiğinde çok ciddi hastalıklar çıkıyor ortaya. Beyin tümörü gibi. Ali Fuat serpen instagram hesabına bakın erken ergenlik ile ilgili postu var okuyun isterseniz
Sonsuzmutluluk Syyyy Allah korusun beyin emarlarımız falan çekildi temiz çıktı hepsi şükür.7 yaş öncesi başlayan belirtiler erken kabul ediliyor Bugün gittiğimiz prof. 10 yaş gibi olacağını söyledi ama bu yaş şuan için Türkiye şartlarında erken diyemeyiz dedi. Benide çok arada bıraktı net konuşmadı iğnelerden sonra kalp ciğer ve böbrek fonksiyonlarını düzenli takip gerekir dedi dahada arada kaldım
Uygar_melek_momm Sonsuzmutluluk merhabalar benimde 9 yasına girmiş kızım var hastaneye flan mı gittinizde öğrendiniz acaba cok özür dilerim bilmediğim icin soruyorum 🌸❤️
Sonsuzmutluluk Uygar_melek_momm göğüslerinde geliŞim farkettim 8 yaşına girince başladı erken diye çocuk doktoruna gittik değerleri yüksek çıktı östrojen hormonu yani kadınlık hormonu