Deletedmom_58 4. Ay atağına gerek yok ki 3. Ay atağı da var 😂 12. hafta atağı diyollaaa :) bi araştır bak. Ben 8. Hafta atağından sonra 4. Ayına girene dek atak yok sanıyordum ama öyle değilmiş 3. Ayda da atak varmış 🤦🏻♀️🤦🏻♀️
((İkinci büyüme atağı yani sekizinci haftadan sonra yaklaşık iki haftalık güneşli bir dönem yaşanır. Bu dönemde bebekler daha sakin ve güleçtir. On ikinci haftaya yaklaşıldığında ise herhangi bir sebep olmadığı halde bebeklerde ağlama ve huzursuzluk görülebilir. Daha kolay uyanıp daha zor uykuya dalabilirler.
Bebeklerde büyüme atağı belirtilerinden en bilineni ise ebeveyn kucağında durmayı daha fazla istemeleridir. Sıçrama döneminde yaşadıkları tedirginliği anne babaya yakın olarak yatıştırmak isteyebilirler. Bebeklerde atak haftaları sonunda ise şu yeni beceriler görülebilir:
Atak haftası sona ererken bebekler kollarını daha geniş şekilde hareket ettirebilirler.
İkinci atak haftasında azalan reflekse dayalı hareketler sona erer. Artık oyuncaklarına uzanmak için kollarını uzatmaya başlayabilirler.
Emzirilmek için anne kucağına koyuldukları ya da kendilerini biberon ile besleyen kişilere uzatıldıkları zaman heyecan duymaya başlayabilirler.
Sesleri ve görüntüleri daha iyi şekilde takip edebilirler.
Etrafındaki insanlarla daha bilinçli bir şekilde etkileşime geçmeye başlayabilirler. Örneğin belirli hareketlere gülebilirler.))
((Alıntıdır))