Diyetisyen değilim. Okuyarak öğrendim . Biyolojik olarak ta besinler parçalandığında hücrelerde solunum ile yakım olur. Doğrudan yağ yakan gıda yok. Ancak destekleyen gıdalar vardır. Metabolizmayı tetikleyecek. Her bedenin ihtiyacı olan enerji kalori değeri var. Bu boy kilo yaş kas kütlesine göre değişir. Kas kütlesi de önemli kas grubu fazla olan kişi daha fazla kalori yakar. Çünkü kaslarımız enerjiye ihtiyaç duyar. Yağlar depo enerji kaynağıdır. azalması için iHtiyaç altında kalori alıp beslenmek veya hareket yada sporla kalori harcamak gerekir. 7000 kalori harcadığımızda 1 kg yağ kaybederiz. Mesela bir kadının 1500 kalori alması gerekiyor . Ben her gün 300 kalori daha az beslenme ile alsam , 200 kalori de sporla harcasam ben günde ihtiyacımdan fazla 500 kalori harcamış olurum. Bu şekilde de 30 günde 14000 kalori yani 2 kg yağ veririm. Ortalama 500 kalori açıkla beslenmek hem uzun vadede sürdürülebilir bir değerdir. Ama çok katı diyetle içecekle az beslenmek sağlıksız.
ikinci nokta vücut aldığı basit şekerden (ekmek şeker bulgur pirinç patates hamur beyaz unlar vs) ihtiyaçtan fazla alırsa o da ödem yapar her 1 gr karbonhidrat 3 gr su tutar. Bu ödemde kg olarak yansır.
Yani içilen çay ve içecekler ödem atımına yardımcı olur ve metabolizma hızlandırır belki. Ama doğrudan yağ yakmaz. Bunlara korseler vs dahil. O kadar sporcu izledim, belgeseller dinledim okudum araştırma ödevlerimde . Ve gerçekte de bu şekilde . Önemli olan sağlıklı ve sürdürülebilir beslenmek. Çünkü ödem kaybedip 2-3 ay sonra yine yersek yine kilo