Aznurr kesinlikle. Bebekler daima bi soraki adımı bilmek ister.yani sabah uyandığında, şimdi hemen kahvaltı yapcaz be güzel der, kahvaltısını yaparken, oh ne güzel kahvaltım bitince oyun oynicaz annemle demek ister, oyunu oynar yorulur.şimdi uyurum,uyandıktan sora yemek yicez,sora tekrar oyun oynicaz, sora tekrar yemek yicez vs vs vs.Kısacası bebekler bi soraki adımın ne olduğunu bilmek ister. Sen her sabah uyanıncaoturt onu mama sandalyesine, kahvaltıyı hazırlarken izlesin bi seni zaten,gerekirse kucağına al bir iki dakka,hazırlek görsün ne yaptığını.Gösterirken de anlat, bak bunu yicez birazdan pişirince diye söyle.Sora tabağına koy, sen de kendi tabağına koy, birlikte edin kahvaltınızı.yemek yerken başka birşeylemi uğraşmak istedi, hayır kızım, önce yemeğni bitir ondan sora oyun oynicaz de.Benim kızım da arada bişeylerle oynamak ister,bende ona böyle söylediğimde durup yemeğine devam eder.baktınız yemedi mi,sora bi soraki rutine geçin,yani mama veriyorsan mama emziriyorsanız emzirme yapın.Sora hadi kalka bakalım oyun saati, bütün oyuncakları oynayın sırasıyla, oyuncaklarla nasıl oynancağını öğretin güzelce, öğretin ki, o da da tek kaldığında tek başına kaldığında da oyunun nasıl oynandığını da bilsin.sora öğle yemeğini hazırlayın, o da oyalansın sizle mutfakta,yemeği hazırlarken, tv mi mivi açmayın, mızırdanırsa mızırdansın, yemek yapıyorum annecim, birazdan yemek yicez diye anlatın, kucağınıza alın,yaptığınız yemeği gösterin. Bunu pişirtiyorum, birazdan yicez diyin. Yemek sıcaksa, sıcak olduğunu söyleyin, aşırı el yakmayacak şekilde hafif sıcakken koyun önüne, sıcak olduğunu belirtin, soğuması gerektiğini, o yüzden beklemesi gerektiğini bile öğretin.Ben şimdi kızıma sıcak ekmek kıyduğumda, sıcak diye üflüyor mesela, yavaş yavaş parçalamaya çalışıyor,sıcak ekmeği,elim yanmasın diye.14 aylık olduk bu arada.yani bunları pat diye bir günde öğretmedim kuzu, 9.aydan beri aynı düzeni devam ettirerek oldu bunlar.Yoks abenim kızımda, yemek yerken,illa eline bişeyler veriyordum zamanında telefon hariç.yada gülrüyordjm sürekli, ama bunları aşmak için, düzeni oturtmak şart.3 ayda oturttum düzeni ben.Blw yaptırdım aürekli.Bi ara ben yedirmeye çalıştım,benim elimden yemedi,aç kaldı yemedi.Sırf kendisi hemek istiyor diye.Yeri geldii öğlen yemedi, kaldırıp 1 saat sora tekrar koydum aynı yemeği önüne.baktım gene yemedi, yarım saat sora tekrar kıydum önüne.Yemedi diye emzirmedim ne varsa, çünkü bu seferde yemezsem meme var düşüncesi oluşacak kafasında biliyorum çünkü.Senden benden 10 kat daha akıllı çocuklarımız canım, bebek diyip geçme, ipleri eline verirsen, parmağında oynatır hepimizi.😋