Familyboy ben öyle düşünmüyorum, evde engellenene kadar gittiği yerde engellense çocuk daha sağlıklı bir davranış olur . Kızım burası bizim evimiz değil o yüzden Çekmeceyi açamayız diyip oyuncaklarına yönlendirebilirsiniz. Ben öyle yapıyorum ve hiç aşırı tepki almıyorum. Zaten keşif döneminde olan bir çocuklada çok da bir yere gitmemek lazım engellememek için. Engellemek her zaman merak duygusunu köreltiyor. Bir çok makale okudum . Özetle sonuç bu yani . Tabiki herkesin bakış açısı Farklı . Ben çocuğumu engellememe taraftarıyım . Kendi evinde engelle başkasının evinde engelle, ne zaman salacağız bu çocukları. evine ait hissetmeli çocuk kendini .Her evin Farklı kuralları var. Dışarda buna uymaya alıştırmalı evinde ise Özgür bir bebek olmalı . Kendini yuvasına ait hissetmeli . Ona dokunma bunu yapma şunu açma diyerek çocuğumu kısıtlamam. Burası onun da evi , ulaşması gereken herşeye ulaşmalı bakmalı merak etmeli ,Benim görüşüm bu 😌