Yagmur0202 merhaba özel eğitim uzmanlığı yapıyorum sizi hemen yönlendirmek isterim. Öncelikle 1 yaş çocuğunun yapmasını beklediğimiz gelişim basamakları vardır. Fiziksel, bilişsel, sosyal, öz bakım ve dil gelişimi. Bir çocuğa otizm başlangıcı ya da otizm tanısı koyabilmek için bulunduğu yaşı içindeki beklediğimiz bu gelişim özelliklerinin bir ya da birden fazlasını yerine getirememesi ve en bilindik belirtileri ise sosyal ilişki eksikliği, karşılıklı etkileşimi yerine getirememesi, konuşmanın olmaması, davranışlara tepki vermemesi … gibi durumlar gözlemleriz. Sizin söylediklerinizden yola çıkarak tv, tablet ve telefon (bebeklerde gelişimin en hızlı olduğu dönemde) onların gelişimlerini aynı oranda geriye gitmesine sebep olur. Bu yüzden önerim tv tablet telefonu tamamen kaldırmanız. Eğer çocuğunuzun vereceği tepki sizi çaresiz bırakacaksa kararlı olmak şartıyla kademeli olarak sürelerini azaltarak ve sonunda yine tamamen kaldırmanız. Size tavsiyem vakit kaybetmeden bir uzmanla görüşmeniz. En azından sizi doğru bir şekilde ne yapmanız konusunda yönlendirir.