TospikOglusum buna kendimden bir örnek vermek istiyorum, hamile kalmadan önce bir tüp bebek merkezinde rahim ameliyatı geçirdim doktor çok ünlü ve iyi diye. Oraya bir sürü tüp bebek sahibi olmuş insanlar bebekleri ile beraber geliyorlardı ve hepsinin yüzünde aynı ifade kimsenin çocuğuna gözünü bile değdirmesine izin vermiyorlardı başka insanlsrı bırak babaların bile. Doktorum bunu sezdiğimi hissetmiş olacak ki bana “tüp bebekle anne olan kadınların geneli böyledir üstüne alınma” demişti.
Yani bu durumda yalnız olduğunuzu düşünmüyorum uzun zaman üzerine tüp bebek ile bebek sahibi olmuş insanlar çocuklarının üzerine normalden çok daha fazla üşüyor çünkü yıllardır beklenen bir bebek herkesten çok daha fazla temkinli üzerine düşkün kimseye dokundurmama hissini anlayabiliyorum ama tabii ki bu normal değil. Bebeğiniz sadece sizin değil eşinizin de bebeği vakit geçirmesi gerekiyor hatta onun vakit geçirmesi gerekiyor ki sizin kendinize ayıracağınız özel bir alanınız olsun. Kendinize ait bir alanınız aktivitemiz veya kafanızı dağıtacak özel bir alanınız yoksa her şey daha çok karmaşık hale gelir dediğiniz gibi içinizdeki o siniri bunalmışlık hissini yanınızdaki insanlardan çıkarırsınız. Eğer tek başınıza aşamayacağınızı düşünüyorsanız yardım alın derim 😊