Zeynep11 Şöyle söyleyim canım, oğlumun gözleri bozukmuş biz 2,5 yaşında farkettik. Megerse hipermetropmuş ama derecesi çok yüksek. Göz kontağı kuramıyoruz dediler ondan çağırdılar, bende farketmiştim doktora da götürdüm. 3 defa oda. Gittik hep yaşı kücük dediler büyüsün öyle bakarız fln. En son kreş zorladı bir defa daha bakın diye, başka bir şehire gittik meğerse +15 +16 imiş gözleri. Hiç görememiş dediler şok olduk, cünkü hiç düşmüyordu çarpmıyordu gülüyordu. İşte bundan yola cıktılar ve sonra çocuklarla oynamıyor dediler. Biz çok yanlızız burda, parkta bile cocuk yok nerdeyse. Ondan kreşe verdim sosyalleşsin diye. Bide pandemi cıktığında 1 yaşındaydı, hep cocuk görmedi diye düşünmüştük. İşte böyle diye toplantı yaptılar ama son 6 aydır dediler ki otizmden şüpheleniyoruz, başımızdan kaynar sular aktı. Artı cok fazla tv izledi, yanlızdık üzülüyordum ona evde yanlız bari burdan kapar bişeyler, çünku annem kuzenlerim hep diyordu bizimkiler tv ile büyüdü bırak izlesin yazık. elbette ilgileniyorduk babasıyla hep dışarı çıkarıyorduk, köye geldik 6-7 hafta iki sene boyunca. Böylede diyince şoka girdik bi süre asla kabullenmedik cok araştırdık hep uyaran eksikliğine bağladık, bilmiyorum kesin teşhişi kimse koymadı. Burdakiler kafamızı ilk gözler bozuk diye karıştırdılar, mimiksiz olmasını göz kontağını kurmamasını oyunlarla nasıl oynandığını bilmemesini. Şuan 3 yaş 4 aylık, geçen sene bu vakitlerde ilk toplantı olduğunda. Gözlükleri 6 aydır takıyor çıkarmıyor artık. Biz gözlemliyoruz hep annem de hep diyor var bişeyler. Cok zor ama gerçekten artık gözlerimde yaş kalmadı, kabullendim çaresi yok gözler bizi cok oyaladı. Belki daha önce farkedilirdi ama gözler girdi işin içine, bizde dedik ondandır ama değilmiş.