Kız bebeğim 9 ay kontrolünde; 12,5 kg 78 boy. Ayına göre çok fazla kilosu var. 2 yaş kilosunda. Kıyafetlerini 2 yaş alıyorum düşünün :( 3820 kg doğdu ve sonra hep anne sütü almasında rağmen sürekli çok kilo aldı aylık. Ek gıdaya geçince zayıflar diyorlardı ama zayıflama olmadı sadece kg alımı yavaşladı biraz o kadar. Yani çocuğun yediği yemeğin miktarı da normal, fazla yediğinden almıyor. Şu an aylık 600 gr alıyor mesela. Bu normal mi bilmiyorum ama önceki kilosundan dolayı yine çok kilolu persentile göre. Üst sınırı zaten aşıyor. Endokrine götürdüm hormonlarına bakıldı vs ama bir problem görünmedi.
Genetik olduğunu düşünüyorum aslında ama yine de çok üzülüyorum hayatı boyunca böyle şişman olursa diye :( Eşim de 6 aylıkken 13 kiloymuş. Çocukluk çağına gelince zayıflamış. Benim durumumda olan var mı aranızda acaba?
Doktor da dedi ki gece emzirme sütün kilo aldırıyor, su içir yatır dedi. Ben zaten çalışan kadınım. Çocuk gündüz emmiyor, sağdığım sütü içiyor ben yokken ek gıda dışında o da toplam 120 cc koca gün. Bir de emmeden uyumuyor ki yavrum nasıl emzirmeyeyim meme istiyor.
1 günlük yedikleri şöyle siz söyleyin çok mu?
08.00 emzirip evden çıkıyorum.
10.30-1 yumurta sarısı omlet (içine peynir-çörekotu)
1 tatlı kaşığı avokado-biraz salatalık
12.30. anne sütü (60 cc)
14.00- 1 kase sebze püresi (kuzu kıymalı)
15.30-anne sütü (60 cc)
17.30- yarım elma püresi
19.00-1 kase çorba
20.00-2030 gibi emzirip uyutuyorum.