Prettywoman91 biz ilk gece sıkıntı yaşadık, oglum yarım saat kadar ağladı ama bizim hatamız daha önce memede uyuduğu için eşimle başladık, ancak cocuk babasının uyutmasını istemiyormuş, ertesi gün ben yatırınca sorun kalmadı. Herkesin uyku ve dinlenme direnci farklıdır. Ben 6 saat uyumazsam kendime gelemem ama eşim 4 saat uyusa dinç kalkar. Uykusuz, yorgun, tahammülü düşmüş anne ile hangi bebek güvenli bağlanma kurar Allah askına? Ne zaman uyuduğu ne zaman kalktığı belli olmayan çocukla 3 ana 2 ara öğün nasıl yapılır? Ev dağılsın, kirlensin umrumda olmaz, oraya dokunma burayı dağıtma demem oğluma ama yardımcım yok, tek başıma bakıyorum o uyumazsa ben ev işlerini ne zaman yapacağım? O uyanıkken yapmak benim anlayışıma uymuyor maalesef. Hadi ev işlerini bi kenara bıraktım ben yumurta kırar yerim, eşimde hayatta niye yemek yapmadın demez bize yapmasam bile oglum için hergün sebze yemeği, et yemeği ve çorba hazırlamam lazım, onlar ne zaman yapılacak? Bebekler rutin sever ve benim oglum bir çok bebekten daha çok sever. Hergün kahvaltı sonrası yarım saat duyusal oyunlar oynarız hava güzelse biraz hava almaya çıkarız sonra öğle uykusu uyur, uyandığında öğle yemeği sonrası yüne bir yarım saat kadar evcilik, doktorculuk gibi klasik oyunlar oynarız, akşam babası işten geldiğinde akşam yemeği yer ve akabinde benim ev işi durumuma göre bazen üçümüz bazen ikisi hareketli oyunlar oynar yarım saat kadar sonra uyku rutinlerimiz başlar. Bu standart uygulamamız, bunların yanı sıra tabiki gün içerisinde müzik dinler dans eder kitap okur puzzle yaparız. Örneğin bugün öğlen uykusu uyumadı akşam 18.30’da gece uykusuna geçti ve bizim bu uygulamalarımız tabiki olmadı, uykusu olduğu için devamlı huzursuzlandı ve mızmızlandı.
uyku eğitimi denilen şey yatağa koy çık ne yaparsa yapsın değildir. Belli rutinler oluşturmak, düzen sağlamak, bebeği konfor alanında rahat ettirmektir. Uyku oldukça komplike bir durum. Siz günde minimum 1,5 saat bebeğinizle aktif iletişimde zaman geçirmiyorsanız o bebek size duyamaz ve uykuya geçişi zorlaşır. Aktif iletişim gün onu oyalamaya çalışmak değildir, birlikte kaliteli zaman geçirmek, o zaman haricinde de çocuğu Özgür bırakarak öğrendiklerini denemeye teşvik etmektir. En çok yanılılan durum e zaten bütün gün benimle nasıl doymasın noktası. Fiziksel olarak yanımızda olması bizim çocukla iletişim kurduğumuzu, bize doyduğunu göstermez. Bu iletişim içinde annenin dinlenmiş ve rahat olması, tahammülünün yüksek olması gerekir. 2 yaş sendromu bizde 18. Ay gibi başladı. Manasız şeyler için 45-60 dakika kendini yerden yere vurarak ağlıyor. Örneğin geçen gün bulaşık makinasını boşaltırken bıçakla oynamak istedi ve izin vermediğim için 1 saate yakın kıyamet koptu. E öyle ağladı diye bizim güvenli bağlanmamız zedelenmiş mi oldu yani? Hayır oglum sınırını öğrendi, bıçakla oynamaması gerektiğini öğrendi. Bebeğinizin aglaması güvenli bağlanmayı zedelemez, uyku eğitimi adı altında saatlerce yalnız basına ağlamaya bırakılması zedeler. Oglum bazen yatağa koyunca çıkmamı ister kendi döne döne emzikle ya da uyku arkadaşı ile oynayarak uyur bezense odasında beklememi ister, beşiğin yanında yerde oturur uyumasını beklerim. Bu kendi ihtiyacını belirlemiş bebeğin tercihidir.