Kubras idrar kalıntısı değilde genişlemedir yani hidronefroz. Böylr doğan çok çocuk var böbrekleri doğana kadar sıkı takip edilmeli doğana kadar böbrek boyutu 20 mm yaklaşırsa aynı zamanda çocuk nefrologuna muayene olsun anne durumu izah etsin bazen bebegi erken doğurtup böbreği dışardan katater takarak cocugumdırtından işetip belli büyüklüğüne gelince ameliyat ediyorlar. Duruma göre tedavi değişir. O yüzden sıkı takip şart birde eğer böbrek çişle dolmaya devam ederse annenin suyu azalcak. Hele birde diğer böbrekte az çalışırsa annenin suyu azalır bileğiniz olsun, Gelelim yurt dışında yapılacak teste down sendromu mu diye bakılacaktır. bu ve birkaç belirti down sendromunda da oluyor ama tek basına anlamlı değil. 2li tarama testinde bebeğin ense kalımlıgı, burun kökü normal sınırlarsalar, böbrekte idrar birikmesinden başka belirti yoksa( kalpte parlaklık vs) hiç gerek yok o teste . Ha bana sorarsanız ben her türlü aldırmayacaktım bebegi bunyuzden yaptırmazdım( down sendromlu doğacak olsa da) . 21. Haftalıkken (24 e kadar yolu var ama en uygun 21-22 haftalıkken)PERİNATOLOGA VEYA SADECE BU ALANDA ÇALIŞAN İYŞ BİR RADYOLOGA detaylı usg yaptırsın . Oda sırf bazen anne karnında müdahale edilen hastalıklar olabiliyor testin edilmesi açısından mutlaka yapılsın enaz 40 dakika sürecek sadece eline ayağına bakmayacak doktor saglıkcımokmayanlrın asla bilmediği yapılara kadar detaylı bakılsın.