Oğlumda kolunu emerdi.uzun kollu zibin giydiriyordum pijama takımı altına sadece kıyafetini emiyordu hatta dış çıkardığı için tükürüğü asidiklenmeye başladığından aynı dediğiniz gibi benek benek yara olmuştu sonra geçti o bir müddet sonra huyu onu bir danışın doktorunuza ben birşey yapmama gerek kalmadan bıraktı oğlum.suan 1 yaşında kızım var anne karnından beri sag baş parmagini emiyor biraktiramiyoruz doktoruna danistigimda hiç gozetledin mi hangi zamanlarda yapıyor dedi uykusu geldiğinde yabancı insan gördüğünde yabancı ortama girdiğinde yapıyor dedim tamam dedi bebekler emme refleksiyle kendilerini tatmin eder korkulari üzüntüleri stresleri uyku anında uykuya geçmeleri 2 yasa kadar hep emme refleksiyle atar 2 yaşına kadar emzik kullanımına devam et dedi.ama uzun süreli vermeyeceksin gün içinde yoksa emzik konuşma geriliği dış ve ağız yapısı bozulmasına sebep olur dedi elini asla ağzından cekmeyeceksin aksi takdirde büyüdüğünde okul çağında ya da kadın olduğunda kendini sakinlestiremediginden kendini tatmin etmek için tekrar parmak emmeye başlar bu içindeki ilkel emme refleksinin doyuma ulaşması gerek 2 hatta 3 yasa kadar çocuklarda bu davranışı çok normal karşılıyoruz oral dönem 3 yaş itibariyle biter dedi.bekliyoruz bakalım.bende parmağını çekmiyorum ağzından ama hemen hadi gel kızım oyuncak oynayalım aaa hadi gel şimdi şarkı söyleyelim alkış kızıma deyip bir parmak oyunu oynuyoruz amacım ağzından parmağını kendisi çıkarması dikkatini dağıtıyorum ki ellerini kullanmaya teşviki olsun çıkarsın parmağını ağzından.