betvl54
Bazı annelerin sütleri sütün içindeki lipaz enziminin normalden fazla bulunabilir. Lipaz enzimi, vücutta yağların yakımında görevli olan bir enzimdir. Bu enzimin fazla bulunması anne sütündeki yağların parçalanarak sabunsu bir koku çıkmasına sebebiyet verebilir. Anneler genellikle kokuyu, sütlerini depolamak için sağdıklarında farkederler. Bu sabunsu kokuyu kimi zaman sütlerini sağar sağmaz; kimi zaman da donmuş anne sütü çözdürdükten sonra alırlar ve sütün bozulduğuna dair endişelere kapılırlar. Oysa bu durumda sütün bozulduğu genellikle söylenemez. Yine de her ihtimale karşı anneler az miktarda çözünmüş sütü cezvede kaynatarak kesillip kesilmeyeceğini gözlemleyebilirler. Süt kesilmezse bu koku lipaz enziminin yoğunluğundan kaynaklı olabilir.
Bu kokuyu gidermenin pratik ve bir o kadar da kritik bir yolu bulunmaktadır:
Sütünüzü sağdıktan sonra dondurmadan önce kenarlarında minik baloncuklar olana kadar cezvede ısıtabilirsiniz.