12Hac- Oğlum 22 aylık ve hala pek konuşmuyor. Baba anne elma mama attı, aç, dede gibi kelimeleri var. Bir öneriniz var mı konuşur mu
Angelia 12Hac- telefon, tablet ve televizyondan olabildiğince uzak tutun. Bir de yaşıtları olabilecek bir tanıdığızın çocuğu varsa onları davet edin ya da siz gidin.
Annesinin_kuzusu00 12Hac- kizim yakinda 22 aylik olucak sadece baba mama su diyo.Doktorumuz nor al dedi.Cocuktan cocuga degisir dedi.
Rojbin27 12Hac- bu kelime demesi çok iyi daha erken ama bu illeri zamanlarda daha çok ilgilenin resim yapın oyun oynın tv tablet telefon bunlardan uzak tutmaya çalışın konuşturun.
hulyya 12Hac- canım benim oğlum da 22 aylık kelimesi var çok olmasada ama hala konuşma cümle yok dediğimi anlıyor güzel anlaşıyoruz aslında kitap okuyorum etkinlik yaotirmaya çalışıyorum ama evde tek ailemden uzaktayiz buna bağlıyorum ve haliyle illa TV acmayacam bugün hiç izletmeycrm diyorum ama mevcur oluyorum yine kısa da olsa açıyorum
12Hac- Annesinin_kuzusu00 evet hatta sadece bir tane bile anlamlı kelime söylemesi yeterli diyorlar. Ancak insan endişe ediyor
Annesinin_kuzusu00 12Hac- aynen doktorumuzda tek kelimesi yeter zamanla kgrenir dedi.Doktprumjz konusma genetik dedi.Zamanla acilir konusur insallah.Anne demesi icin neleri vermemki😍
12Hac- Aslında kendi dilinde sürekli bıcır bıcır bir şeyler söylüyor. Her dediğimi yapıyor anlıyor. Kelimeleri de var ancak bazı çocuklar çok daha hızlı konuşuyor
12Hac- hulyya yani bazen çok normal diyorum illaki konuşur bazen de acaba neden konuşmuyor diyorum. Oysaki her söylediğimi anlıyor. Banyo zamanı diyorum hemen banyoya koşuyor üzerini çıkarmam için bana yardım ediyor. Bekle kalem vereyim diyorum boyama yap. Gidip boyama kitabını alıyor. Ve ağzı laf dolu ama kendi dilinde çoğu. Ama anlamlı şekilde bana seslenir anne diye. Babasına seslenir. Elma yemek isterse elma der. Ama yeterince değil kelimeleri. Umarım zamanla gelişir..
12Hac- Annesinin_kuzusu00 yakında anne demeye başlar. Benimki söylüyor. Başta baba diyordu. Sanırım bizler çok takıyoruz. Yani illaki konuşacaklar.
bsrbt Benim bebeğimde 16 aylık hiç bişey demiyor konuşmuyor ben açıkcası tv açıyorum kendime çok kızsamda bende tekim sürekli bişeyler yapamıyorum sebebide o mudur bilmiyorum
12Hac- bsrbt yardımcısı olmayan bir anneyi tv açıyor diye suçlamak çok yanlış. Mecbur kalabiliyor insan. Ama 16 ay daha çok küçük illaki konuşur kelimesi var mı hiç
Duruss1 bsrbt bende sürekli açıyorum tek başımaydım ve buna mecbur kalıyorum. Ama şöyle bir şey farkettim tv den bebek şarıkıları açıyorum ve bebeğim o şarkıları ezberleyip mırıldanmaya başlıyor dolayısıyla da konuşmaya şarkı söylemeye başlamak ona çok fazla yeni kelime kattı diyebilirim. Bebeğim 20 aylık bu arada
12Hac- bsrbt daha çok küçük olmayabilir. Yakında söyler. Komşumuzun oğlu 4 yaşında ve hiç konuşmuyordu sadece her gördüğü şeye baba diyordu. Profesörlere gösterdiler. Onların dediği sadece bir kelime kafi. Konuşacak dediler ki gerçekten şuan 4.5 yaşında inanılmaz konuşuyor cümleleri falan. Yani o çocuk konuştuysa dedim kendi kendime herkes konuşur.
12Hac- Annesinin_kuzusu00 benim eşim çok rahat konuşur diyor. Aslında konuşacak illaki. Sadece bazı çocuklar daha geç konuşuyor. Havalar düzelince sürekli parka götürmeyi düşünüyorum çocuklarla beraber vakit geçirmesi için. Siz de düşünebilirsiniz
Annesinin_kuzusu00 12Hac- benim wsimde o konuda cok rahat🤣🤣Ben yurtdisindayim havalar duzeldi baya buralarda.Gunluk 3 saatligine her gun parka gidiyoruz