sila
Oaoa
zisanc
Birbilen
zisanc
merhaba yazdıklarınıza katılıyorum. Pirinç ununun bebek beslenmesinde geçmiş dönemlerden beri yaygın şekilde kullanılmasının üç temel nedeni vardır. 1- kolay ulaşım ve uygun bütçeli olması ( her evde bulunur ve nispeten ucuzdur) 2- alerjen etki yapma riskinin oldukça düşük olması. 3- hızlı kilo alımı
Bu iki nedenden dolayı bebek beslenmesinde yaygın olarak kullanılırdı. Zamanla bu yaygınlık arttıkça bu nedenler bilinmediği için herkes kullanıyor demek ki bebek beslenmesinde önemli bir besin diye düşünüp her anne kullanmaya başlamıştır. Örnek olarak bana gelen her 10 anneden en az 6-7 sinin bu nedenleri bilmediği ve yararlı olduğu için başladıklarını söyleyebilirim. Ki bebekler in bile 6 aydan önce önerilmez. Pirince ilişkin biraz araştırma yapıldığı takdirde yararları ve zarar demeyelim ancak neden tüketilmemesi veya sınırlandırılması gerektiği ortadadır.
Pirinç iyi bir karbonhidrat kaynağıdır. Sindirime yardımcıdır. Anlık ve hızlı enerji sağlar. vs. Ancak bebeğinize karbonhidrattan zengin bir menü mü sunmak istersiniz bunu düşünmelisiniz önvelikle. Bu evet hızlı kilo aldırır ancak çabuk da acıktırır. Glisemik indeksi yükseltir. hızlı ve birden şekeri yükseltir ve lifli bir yapısı yoktur. Bu nedenle yerine alternatifi bulgur önerilir. Besleyici değeri bebek beslenmesine karşın oldukça yetersizdir. Bebeğin gelişme ve büyüme sürecinin en hızlı olduğu dönemde protein karbonhidtar ve yağlar bakımından dengeli olan besinlerden oluşan yiyeceklere ijtiyacı vardır. Primcin tamamen yararsız zararlı olduğunu söyleyemeyiz ancak hem bebekler hem de yetişkinler için özel bir yararı da yoktur. Bu nedenle günümüzde sağlıklı beslenme menülerinde yer almaz. Şöyle düşünün yemediğimizde eksikliğini göreceğimiz ve sağlığımızı bozacak besinler vardır ( kalsiyum kaynakları süt ürünleri, protein kaynakları gibi) ama pirinci hayatınız bıyunca yemezseniz bir sağlımproblemi veya değerlerinizde bozulma yaşamazsınız.
Bebek muhallebisi yapacaksanız pirinç yerine bebekler için ince irmik ve yulaf gibi tahılları kullanabilirsiniz. Yeneklere koyacaksanız da bulgur koyabilirsiniz.
Umarım aydınlatıcı olmuştur.
sevgiler