Deletedmom_11 şu an şok içinde okudum 😃 konyaya bayıldığımdan değil ama biz de doğuda görev yaptık oralı olmadığını anlayınca esnaf yüzüne bakmıyordu merhaba diyordum kolay gelsin diyordum cevap yok, tüm meyve sebzeler çürük çarık gibi para vermeye değmez şeylerdi. İnanın 2 sene güzel canlı sebze meyve bulamadık. Konyada her yer birbirine maalesef uzak, araba yoksa tramvay ve otobüs biraz fazla zaman harcatıyor, dolmuşçular da genelde gergin tipler. Ama her bölge kendi içinde bir dünya gibi her yerin kendine özgü aradığınz her şeyi bulabileceğiniz çarşısı var. En azından çeşit çeşit avm market vs var, biz doğuda tek avm’ye gidiyorduk orada da aradığımız şeylerin yarısını bulamıyorduk. Komşuluk konusuna gelince de burada komşuluğa çok önem veriyorlar, yeni evliysen ya da eve yeni taşındıysan hoşgeldine geliyorlar, çocuk oluyor görmeye geliyorlar canları istiyor oturmaya geliyorlar mesela eşinizin iş arkadaşlarının eşleriyle tanışsanız bir grup olsanız emin olun her hafta görüşmek isterler. yani ben mesela taşınalı 1 sene oldu pandemi sebebiyle komşular gelemediler, ama önümüzdeki hafta bebek görmeye gelmek istiyorlar onun bile gerginliği var üzerimde çünkü ben kendim komşuculuk işlerinden hoşlanmıyorum. Hatta yeni insanlarla tanışmaktan geriliyorum artık. Tanıştığın ama samimi olmadıkların bile bebek görmeye gelmek istiyorlar çok garibime gidiyor mesela benim memleketimde böyle değil. Doğudayken biz işlek bir caddede oturuyorduk ve oturduğumuz caddede salgın öncesi her hafta en az 2-3 kez olay oluyordu beyzbol sopasıyla dükkan camı indirmeye gelen kadınlar mı dersiniz sarhoş kavgaları mı dersiniz ya da pazarlıkta anlaşamayanlar mı dersiniz yani ben doğudan konyaya gelince şükrettim. Tabi her yer asla aynı değil her yerin iyisi kötüsü var size denk gelen ayrı bize denk gelen ayrı.
ha bir de hakkari bile olsa demişsiniz ama hakkaride kiralık ev bulmak o kadar zor ki. Eşimin amcası orda bir kurumda çalıştı ve asıl oralılar mesela amcayı dışlar gibi olmuşlar hep kendi dillerinde konuşmuşlar falan o da erken emekli oldu o yüzden. Dediğim gibi her yerin iyisi kötüsü var denk gelmek önemli. Konyayı savunacağımı da hiç düşünmezdim 😂