Mugerrr Bebekleriniz neler yapıyor. Bizimki daha konuşmadı anlamlı kelimesi daha yok. İsmine bazen bakıyor bazen bakmıyor. Sizde durumlar nasıl. Bazen ismine bakmaması beni tedirgin ediyor burada çok fazla otizm postu açıldığı için psikolojim de bozulmuş olabilir.
OozlemOozlem Mugerrr merhaba. İsmine bakıyor, alkış, çak, bay bay yapıyor. Anne babaya benzer sesler çıkartıyor ama kendi kendine yerden kalkıp oturamıyor. Emekleme yok, tutunarak ayağa kalkma ve sıralama da yok.
OozlemOozlem Mugerrr tabi ismine bakıyor dediysem her seferinde değil bazen dikkatleri dağını olabiliyor ya da oyuna dalıyorlar o yüzden endişelenmeyin bence. Ben de kaba motor becerileri için endişe duyuyorum.
simiyyy Mugerrr otizm tanısı için erken diye biliyorum kendinizi tedirgin etmeyin benim bebeğimde 9 aylık genelde bakar ama birşeylerle meşgulse eğer dönüp bakmaz ben buna normal diyorum
Mugerrr OozlemOozlem bay bay alkış çak bizde de var. Yerden kalkıp 2 kere oturduğunu gördüm. Genelde sürünmek istiyor. 8 aylıktan beri sürünüyor ama daha emekleme yok. Koltuğa tutunup ayağa kalkma yok tırmanmaya çalışıyor ama kalkamıyor. İsmine her seslendiğinizde bakıyor mu bazen bakmıyor benim oğlum.
Mugerrr OozlemOozlem benim bebeğimde de ne sürünme ne emekleme becerisi yoktu yemeğe çok düşkün elmayı ısırdım birazda ona ısıttırdım uzağa koydum. Yüz üstü yatırdım ayaklarından destekleyerek sürünmesini istedim bir iki kere yapınca sürünmeye başladı kendi kendine. Telefonu ve kabloları da çok merak ediyor onları da koydum gelmedi elmaya süründü.
Mugerrr simiyyy teşekkür ederim aynen bazen bakıyor bazen hiç bakmıyor. Oyuncaklarıyla oynamayı çok seviyor genelde onlarla oynarken yada kendi kendine ses çıkartırken seslendiğimde bakmıyor
OozlemOozlem Mugerrr sürünme konusunda bizimki de öyle. Oyuncakları elinden kayınca bir şekilde sürünerek onlara ulaşıyor. Emeklemek bir gelişim basamağı değil, emeklemeden de yürüyebilir diyorlar ama durumuna bakınca yürümenin de gecikeceğini hissediyorum ister istemez üzülüyorum. Yerden kalkma konusunda da arkasında yastık varsa kalkıp oturabiliyor bazen ama düz zeminden kesinlikle kalkmıyor😥
Mugerrr OozlemOozlem bizimde yürüme gecikecek sanırım koltuğa tırmanmak istiyor ama bacaklarıyla dahakensini taşıyamıyor. İnşallah biran önce yürürler.