Pumpkinmommy Emzirme ve süt konulu sayısız video izledim. Makale ve blog yazıları araştırdım. Burası dahil pek çok forumda annelerin yaşadığı emzirme problemlerini okudum. Hepsinin ortak noktası EMZİR, emzirdikçe sütün gelir düşüncesiydi. Ancak ben emziriyorum emziriyorum fakat sütüm bir türlü o annelerin dediği gibi artmıyor. Gerçekten sütü emzirerek önemli ölçüde artan var mı? Bir de bir dikkatimi çeken şey de youtubedakiler dahil emzirme problemi yaşayan pek çok kadın sütüm bol sütüm aslında var ama bebeğim emmiyor, reddiyor, çenesi küçük diye açıklamalarda.. Yahu az ya da yetersiz de olabilir sütün bu bir kusur ya da kötü analık değil. Ben açıkçası mama yaparken dik dik bakanlara sütüm yok diyorum ve ağzını açmadan susturuyorum. Instagramdaki çok bilmiş emzirme danışmanları emzir, emzir, emzir dedikçe bir tane yapıştırasım geliyor. Mememiz çürüdü emzirmekten. Keşke herkesin anatomik yapısının aynı olmadığını kabul etseler. 🥺
3yasakadarsifirekran Pumpkinmommy Bende çok emzirdim ama gelmedi sütüm her yolu denedim sağdığımda bile iki memeden toplam 30 cc geliyordu gelmeyince gelmiyor yapacak bir şey yok
Smehtap Pumpkinmommy ayyy o bakışları o boş konuşmaları varya beni sinir hastası ediyo inanki.. Sanki mama verince kötü oluyoruz.. Ya arkadaş ben senden fazla düşünüyorum çocuğumun yemeğini.. Ayrıca bende emzirdim olmayınca olmuyo napalim şimdi. Kızım 4 aylık ama emmiyo eskisi kadarda sütüm yok sağıyorum az da olsa veriyorum ne varmış bunda.. Emzirdikce gelen giden de yok şahsen inanmıyorum bende 👍🏽☺️
Ndrg-12 Pumpkinmommy evet benim arttı. Ama belkide bir AY sonra yetmeyecek sütüm. Çocuk büyüyor neticede. Mama da vermek zorunda kalabilirim. Kızım meme ve mamayla büyüdü ona yetmedi sütüm hiç bir zaman. Kusur değil mama vermek. Emzirmek sadece süt artsın diye yapılan bir şey değil. Mama vermeden önce emzirin emzirin hem çocuk kokunuzu alır hem memeyi çeker. Sonra mamayı verip güzelce doyurun. Sütü düşünmeden emzirin. Belkide artar. Artmasa da artmasın bebeğinin canı sağ olsun karnı tok olsun 🫶🏻
Yesilimm Pumpkinmommy Emzir emzirdikce sütün gelir😀😀😀😀😀😀😀 Şaka şaka😉 Emziriyorsun peki.Bol bol çay su içiyormusun? Yemene içmene dikkat etmen lazım. Yapıyormusun bunları?
Pumpkinmommy 3yasakadarsifirekran Hay çok yaşayın. Bir de bunların bebeğin emdiğiyle, makine aynı çekmez diyeni var. Ölçüyorlar sanki çok bilmişler. Benim iki meme gece emzirmezsem sabah maksimum 80, gün içerisinde de 2 saatte 50. Maksimumum bu yani. Bebeğim 40 günluk.
3yasakadarsifirekran Pumpkinmommy ay evet bana da öyle diyolardı ben az geliyo diyince makine bazen hepsini çekmiyomuş muş taa emzirdikten sonra sağdım memem hiç boş kalmadı takviye gıdalar vs yok yani gelmedi zaten bebeğimde istemedi sonra mememi doymadığı için 2 ay emzirebildim önce emzirdim sonra mama verdim şu an 3 aylığız herkes ister emzirmek her ay 700 tl mama parası vermek hoşuma gitmiyor
Bikedibikizannesi Pumpkinmommy sağdığımda iki göğüs toplam 20-30 cc anca geliyordu gece bir göğüsümü emzirmezdim anca öyle sabaha 90cc çıkardı buna rağmen bebeğim 9,5 aylık mama kaç kez verdim kabul etmedi sadece anne sütü aldı. Gelişimi kilosu gayet iyi. İnanamayacaksınız ama sağımla emmek çok farklı ben bunu bizzat gördüm 🤷🏻♀️
glsma06 Pumpkinmommy bunlardan biiri benim ben sagdigimda cikmaz ama bebegim aylik 800 900 gram aldi hep ben de yok zannediyordum hastanedw karsima cikan bir cocuk gelisimj uzmani sutum oldurduguna inandirdi kiher 3 saatte bir emzirim 30 ccc de mama veren bir anneydim gunde 1 kez vermeye basladim sonrasinda yani bu da bir hurafe degil canim mama da öcü degil olmasaydi verirdim
-erCansu- Pumpkinmommy bende çok bilmişlik yapacagım sagdıgımda en fazla 20 cc hadi diyelim gece boyu emmedi sabah kalktıgımda 60 cc çıkıyodu ama 6 ay sadece anne sütü aldı demekki sagmakla emzirmek gerçekten farklı….
Pumpkinmommy Smehtap Ben de inanmıyorum. Akademik literatürü de taradım. Ben kendim klinik psikologum. Bilimsel açıklaması süt kanallarının tetiklenmesi için bebeğin sık uyarım yollaması. Yahu benim bebek adeta vakumluyor mememi, yani bunun bir tık üstü memeye elektrik verme olur. Hiç yok değil ama yeterli de değil. Ha bir de sütüne güven, kendine güven, süt sensin… Saçma sapan olumlamalar.
Smehtap Pumpkinmommy çok şükür benim gibi düşünen birisi var ☺️👍🏽 yanlız değilmişim.. Ya bence saçma,şimdi süt gelmiyo napimm. Başta ne yiyip iciyosam yine öyle başta vardı şimdi yok..
Annenazz Pumpkinmommy süt artırıyor denilen her şeyi denedim olmuyor. İki saatte bir sağım yaptım emmediği için yok artmadı. Tabi yine emse artar sağdığın için sütün yok diyenler de oldu. Hatta bebek de sağdığım için emmiyormuş. Tam tersini maalesef ki düşünemiyor. Bebek emmediği için sağdığımı anlayamıyor. Neyse . Demem o ki affedersiniz hayvan pisliği ye süt olur deseler onu bile deneyecek boyuttaydım. Ama yok olmuyor. Olmayınca olmuyor. İki saatte bir sağsam 40-50 arası beklesem de 60-80 arası değişir hepsi bu. Ben de en azından tatlı niyetine içsin diye sürekli sağarım . üzüldüğüm bir konuyu da eklemek istedim. Kaynanam ile çok iyiydi aramız ama bebekten sonra ya değişti ya da hep böyleydi. Geldi kızımı seviyor ben de süt sağıyorum yine. Kızımı severken dedi ki “Gel sen benim kızım ol anneciğim. Zaten mama yiyorsun. Azıcık süt içiyorsun o da lazım değil.” Yüzüne baktım bozulduğumu anladı hemen kafasını kaldırdı. Ama artık gücüm kalmadı cevap vermeye. Halbuki bana süt ile ilgili espri bile yapmayın demiştim daha önce.
Pumpkinmommy 3yasakadarsifirekran Mama kolay tabi diyenlerin bir memeleri şak diye kurusa diyorum sadece. Biberon yıkamaktan elim dedemin eline döndü. Katıla katıla ağlayan bebeği bir omuzda pışlayarak gecenin bir yarısı tek elle mama hazırlasalar keşke 3-4 kere.
Pumpkinmommy Ndrg-12 Evet her mamadan önce muhakkak süt olsun olmasın emziriyorum. Hatta memede uzun süre tutuyorum.❤
3yasakadarsifirekran Pumpkinmommy valla öyle aynısını yaşıyorum yok mama suyu sıcaklığı iyi mi yok su kaynat termosa koy o arada bebek ağlasın yaşamayan bilemez gerçekten
Deletedmom_112 Pumpkinmommy mama mı kolaymış, gece kızım ağlamadan uyanınca, dediginiz gibi bebek pışpışlamadan mama yapınca büyük bir nimet gibi geliyor.
Cankuzuannesi Pumpkinmommy mama kolay diyenlerin ağzına çarpmak gerek esas meme kolay açıyorsun bitiyor mama hazırlamak gecenin bir vakti en zor şey
Ndrg-12 Pumpkinmommy çok güzel ☺️ Gerisini Allah’a bırak süt geldi gelmedi takılma çok. Önemli olan bebeğinin karnının doyması sağlıklı olması. Bak kızımı 6 ay emzirdim o da mama destekli. Sonra emmedi hamile kalmıştım çünkü. 1 yaşında şimdi 6 aydır sadece mama yiyor. Çok şükür sağlığı yerinde. Şimdi oğluma da yetmezse veririm mamayı hiç de zoruma gitmez. Yeter ki canları sağ olsun ❤️❤️ Kimseyi dinleme sen emin ol kafa rahat oldukça hem sen hem sütün hem bebeğin rahat
Bikedibikizannesi Pumpkinmommy kesinlikle anlattığım gibi. 3 aylıktı 7-8 kez mama yaptım ağzını kilitler içmezdi. Sen verme kokunu alıyordur dediler annem denedi, kardeşim, eşim yinede içmedi. Değişik şişeler kullandım yinede içmedi hep döktüm. Aynı şişeden benim sütümü içiyordu ama mama asla. İyikide içmedi benden daha akıllıydı yavrum 🤍 yurtdışında yaşıyorum hastane bana bir kaç aylık kiraladı bir makine elektrikliydi ve dediğim gibi çekim gücü olmasına rağmen gelmiyordu hatta bu sebepten hep şüpheye düştüm sütüm yok mama vermek istedim. Doktor sonradan demekki sütün yetiyor bırak mama vermeyi emzirmeye devam et dedi. Şuan elimde medela diye bi marka elektriksiz makine var boşuna almışım sağıma uygun değil asla göğüslerim. Ama kızım emince ağzı doluyor bunu görebiliyorum.
Pumpkinmommy Yesilimm ahahahha çok hoşsunuz.😂 Vallahi afedersiniz bir 💩 yemedigim kaldı. Su, hurma, tahin helvası, dere otu, bulgur, solgar b. yeast, still tea, bestlak, galactago, motillium… Ah ah.🥲
babyfaceee Pumpkinmommy gece sagmayinca sabah 120 CC cikiyo süt. Gün içinde üç dört kere en fazla tek sağımda 60 i gecmiyo. Mama anne sütü devam ediyoruz.
Edanurkkeless Bende inanmıyorum emzir emzirdikce sütün gelir in mantığı aslında sütün çoğalması değil bence toplum yanlış aks ettiriyor.Ben şöyle düşünüyorum göğüsler boşaldıkca süt dolacağı için aslında emzirmemiz ya da sağıp vermemiz gerekiyor.Benim bebeğim 47 günlük emmiyor beni sağıp veriyorum.Sağarak süt kesilir artmaz diyen de çok var.Ne yapayım yani aç mı bırakayım çocuğu emmiyor işte 🙄 banada sürekli ayaklarını üşütme çocuğa geçiyor sütten çocuk o yüzden gazlı diyor kaynanam bende buna sinir oluyorum ayak üşütünce çocuğa sütten nasıl geçiyor böyle birşey var mı cidden ya 😩
Annenazz Edanurkkeless sağarak süt kesilir diyenlere sakın inanma. Ben başta inandım sonrasında iyice azaldı hatta kanallardan biri tıkandı. sen sağ ver. Her bebek emme refleksiyle doğar diyorlar yüzde yüz doğru inanıyorum ama benim bebeğim de baştan beri emmiyor. Günde iki üç zorla emzirirdim o da yok artık
babyfaceee Edanurkkeless 3 aydır sagiyorum hiç kesilmedi. Kesilse kesilirdi sanırım. Günde 5 10 kere sağıma
Pumpkinmommy Edanurkkeless Ay bu ne enteresan bir yorummuş o-ha diyeceğim. Herkes pediadrist herkes danışman. Ayak üşütmesinden bebek gazı ha. Vay be. Kaynananız çok fantastik. Eheheh.
Nihalalp Edanurkkeless var çok alakası olmadığını bazı kaynaklardan okudum ama bazen okumak yetmiyor ben bizzat yaşadım ve gördüm benim bebeğimin aşırı gaz problemi yoktu ama bir gün sürekli sürekli gazdan kivranmaya başladı annem bana hep sırtını ve çoraplarını kalın goyin demesine rağmen sıcak diye inatla giymiyodum.sonra giydiklerime dikkat ettim ve çocuğum eski günlerine döndü
Pumpkinmommy Annenazz Aman yarabbi. Kaynananız tam bir cadı yahu. Siz naifliğinizden cevap vermemişsiniz. Benim annem de sütünün bolluğuyla bilinir ailede.Geçen oğlumu severken ay canım benim keşke mememden süt gelse de sana ben versem dedi. Sonra benim üzüldügümü fark edince lafı değiştirdi. 😊
Edanurkkeless Annenazz benim ki de ne yapsam emmiyor memeyi tutma süresi 1 dk bile sürmüyor ne yapalım yani mama vermeyip aç mı bırakalım sağdığım da çıktığı kadarını zaten veriyorum hepimiz isteriz sadece anne sütüyle beslemek ama olmayınca olmuyor hep bu toplum baskısı bizi mahvediyor