Mine_gzl yaşı küçük olduğu için onlarda test yapılır mı bilmiyorum. Bende sürekli demir, B12 eksikliği,kansızlık ve makarna filan yediğimde karnimda hamile gibi şişlik oluyordu. Endoskopi yaptılar. Ve bağırsaklardaki olması gereken vitamin emilimi sağlayan tel gibi kıvrımlar hepsi dümdüz olmuş yani vitamin emilimi saglanmiyormus. En doğru sonuç endoskopi ile alınıyor. Onun disin da birde IgA diye bir testi var özelde çok pahalı ama eğitim araştırmada ücretsiz yapıyorlar. Pozitif çıkarsa altı ayda bir tekrarliyorlar. Takibe alıp kandan alerji düzeyine bakıyorlar (raporlu hastaysaniz) . Naçizane tavsiyem özel doktora değilde eğitim araştırma Hastanesi’nde baktirmaniz. Daha detaylı bakıyorlar. Eğer öyle birşey varsa da gastroenterolojiye raporlu hasta diye yönlendirilip altı ayda bir takipe çağırıyorlar. Testler yüzde yüz doğru sonuç vermiyor diye biliyorum çölyak için en sağlıklı sonucu endoskopi veriyor. Belki başka bir alerji vardır henüz farketmediginiz. Süt alerjiside ishal yapar mesela belki odur. Tabi sağlık konusunda en iyisini yine doktorunuz bilir ben sadece deneyimledigimi söylüyorum 🙂 alerji konusundan baya muzdarip olduğumdan bir ara fazla araştırmıştım.