blue5 bahaettiğiniz bu aşılar bakanlığın karşılamadığı özel aşı kategorisindeki aşılar.yani yaptırmak zorunlu değil.sağlık ocağında siz eczaneden alıp giderseniz elbette yapılıyor,fakat oblar verip yapamaz.şöyleki daha 14 gün önce sordum aşının biri 400 küsur,birisi de 700 küsur tl ve tek dozları.yani size yapmıyoruz diyenin suçu yok.sadece siz temin ederseniz yaparlar 💐