Cherrymom Cherrymom
”annenin yorgun olmaması gerektiğinde uykusunu almış olması stressiz olması gerekir streste uykusuzlukta bile sütün değiştiğini varsayarsak” kısmına beslenme kısmı hariç tamamen katılıyorum çünkü sizin dediğiniz şekilde olsaydı afrikadaki bir kadının bebeğini emzirmesi imkansız olmalıydı.
“anneyede d vitamini zamanlada demir verilir gerekirse süt arttırıcı damlalar çaylar sütün kalitesi artsın diye vitaminli içecekler önerilir.” Adı üstünde önerilir ama bana bunların bilimsel kaynağını gösterebilir misiniz? Mesela süt artırıcı olarak bilinen rezenenin uzun vadede süt azalttığını yazımın sonuna ekleyim,inceleyin.
3-anne vitamin alabilir, almalıdır ama bu annenin depolarını doldurur, faydası annenin bünyesinedir ve daha fazlası kilodur zaten😊mesela anne d vitamini alınca bebek alması gerkenden fazla d vitamini almaz sütten🙃yada balık yerse sütü daha yağlı olmaz. Öyleyse hep balık yiyelim.
Kolostrumun faydası zaten inkar edilemez ama halk arasında birçok doğru bilinen yanlış var annelerin sütüm su gibi oldu demesiyle süt su gibi olmaz. Kimi büyükler de sütün sıcakta bozulmuştur senin diyolar inanalım mı? Bilimsel kaynak gösterirseniz ne ala.
Dünya sağlık örgütü ilk 6ay anne sütü diyor bazı doktorlar kişisel olarak 4-5.ayda başlatsa da(hoş anne sütü tüm nimetleri içerirken sadece ek gıdadan kiloalımını beklemek de bir tercih.)
Bu arada ben de öğretmenim ve öğrenmenin ve sonu yok, tavsiye ederim.
https://www.who.int/nutrition/topics/exclusive_breastfeeding/en/
http://www.e-lactancia.org/breastfeeding/fennel/product/