O kadar çok post goruyorum ki alerji ile alakalı. Son yıllarda çok yaygınlaştı. Ben de yolun başında olan annelere hikayemizi anlatarak yardımcı olmak isterim.
Bebeğim onbeş gunluktu. Yüzünde puturler çıktı. Gürültülü kakası da vardı. Belirtiler baş gösterdikce arkadaşlarıma soruyordum. Onlar da aynı belirtiler bizde de var alerji olabilir diyorlardı. Ben böyle dedikçe ailem beni bastırdı. Abarttıgimi düşündüler. Doktorlar da isilik deyip durdu. Bebeğimin konakları kulak arkası kabuklanmalari cogaliyordu. O kadar kötü görüntü vardı ki o kulak kabuklarından sarı su akıyordu. Bir gün yikamasam o konaklar çok kötü görünüyordu. Sonra geceleri de uyku problemi yaşamaya basladik. Ve ilk ay asisinda on günde 90gr aldığını görünce şok oldum. Nasıl olurdu deli gibi emziriyordum daha çok alması lazımdı. Günler geçtikçe baska doktorlara götürüyorum herkes alerjisi yok veya isilik vs diyorlar yolluyorlardi. Ama biz sabahlara kadar uyumuyorduk. Sürekli agliyrdu. Gündüz daha iyiydi. Ara ara vücudunda da kızarıklıklar çıkıyordu. En sonunda Total IgE ve inek sütü testi yaptırdık negatif çıktı. Mutlu olduk. Ama ben yemeye devam ettikçe daha kötü oldu. Egzemalari iyice arttı.
İki aylıkken üst üste patlıcan tukettigim bir haftada kızım kanlı kaka yaptı hemde defalarca. Köpüklü kaka hepsini gördük. Doktor serum takip ishali durdurdu ama diyet yapsan iyi olur dedi. Ben kendi halinde süt süt ürünleri yumurta diyeti yapmaya başladım.
Sonra baktım olmuyor başka arkadaşların da fikrini alarak salça baharat pstlicsn domates kuruyemiş i de kestim. Artık psikolojim bozuluyordu hiçbir şey yiyesim gelmiyordu korkuyordum. Ama sukur ki sütüm hiç kesilmedi. Azalmadı bile.
Birkaç alerji doktoruna gittik malesef bir sonuç alamadım. Kendi kendiminndoktoru olmaya karar verdim. Kızımı gözlemledim ve ona göre yememi düzenledim.
Patates bulgur pirinç makarna yeşillik sebzeler et tavuk çokça tukettigim şeylerdi. Kızım ayda dörtyüz beşyüz Gr alıyordu yine de mamaya başlamadım. Sağlık olsun dedim.
Bu arada şampuan linola. Deterjan beyaz sabun rendesi kullandık. Sabun ve lif kullanmadık. Banyo sayısını azalttık. Cildi kupkuru idi resmen duvara dokunuyor gibiydim. Kortizonlu krem de çok az kullandım ama bırakınca geri başa sardık
Böyle böyle aylar geçti ve onbir ay diyet yaptım.. kızım çok erken yürüdü gelişimi gayet iyiydi erken diş çıkardı. Kalsiyum takviyesi olarak ben osteocare kullandım.
Onbir aylikken yuzundekiler bir anda soldu
Ve ben peynir yumurta denemeye başladım. Başta kizariklik olsa da devam ettim ve en sonunda hassasiyetini giderdim. Şimdi her şeyi özgürce yiyebiliyoruz. Sadeece az pişmiş yumurta ve süt içmeye alerjisi var. Buna da hamdolsun.
Demem o ki bir sekilde geçiyor anneler. Ve en önemli doktor sizsiniz bunu unutmayın.