Elifinci17 ama ek gıdaya alıyor ya artık .1 yaşından sonra gece uyanma sebebii aç uyuması ya da alışkanlık olduğu içindir. Benim araştırdığım bu zamana kadar bildiğim şu şekilde ;
Genellikle ilk 3 ayda 2-3 saat ara ile emerler. 3-4. aylarda geceleri 2-3 kez, 5-6. ayda 1-2 kez, 7-9. ayda 1 kez, 10-12. ayda bazen 1 kez emerler, 12. aydan sonra genellikle geceleri emmezler.
GECE EMMEYEN BEBEK SABAH ERKEN UYANIR
Her uyandığında beslenirse, beslenme ve uykuyu ilişkilendirir ve bunu her uyandığında talep eder.
Fazla beslemek gaz gibi sonuçlar yaratır ve daha çok uyanmasına sebep olur. Neticede bu bir kısır döngüye girer ve hem bebek hem de anne için çile dolu uykusuz gecelere sebep olur.
Gece beslenmesinin olumsuz yanları nelerdir?
Bebeğin uykusu bölünür.
Verilen gıda bebeğe enerji verdiği için tekrar uykuya dalmasını geciktirir.
Aldığı sıvı nedeniyle bezini ıslatması uykusunu bölebilir.
Diş çürüklerine neden olabilir.
Orta kulak enfeksiyonlarına yakalanma sıklığı artar.