Bence sevinin bebeğiniz kendi gücünün farkında ve kendi yemek istiyor. Ya aslında daha 7 aylık herşeyi merak edip keşfetme döneminde olan bir bebeğin, bilmediği şeyi nasıl yemesini bekliyorsunuz. Önüne koyun kendi tadina baksın keşfetsin ister yesin ister yemesin, oynasın döküp saçsın. Bu şekilde öğrenecek. Bu aylar öğrendiği şeyleri zihninde kategorilere ayırmaya başlıyorlar. Yenilenler, hayvanlar eşyalar vs. Bırakın merakını gidersin. O merak edip dokunmak keşfetmek istiyor sizde kendi elinizle tanımadığı şeyleri ağzına vermeye çalışıyorsunuz. Bu şekilde yemekten soğur çocuk. Biz 9,5 aylığız kahvaltıda yiyeceği şeyleri önüne koyarım ister oynar ister yer. Birde akşam bizimle masaya oturur o zamna da buharda pişirdiğim sebzeleri koyarım. Onu da ister yesin ister yemesin. Yiyor yemiyor takılmam. Meyveleri 6 aylık eliyle oynadı tanıdı şimdi biz tanıdığı birşey yerken kendini yırtıyor elimizden alıp yemek için. Yoğurdu çay tabağı ile koyuyorum önüne eliyle oynayıp keşfediyor, elini yalarken tadını alıyor yemek istiyorsa çay tabağını kaldırıp kafasına dikiyor. Ne yapacağının kararını çocuğunuza bırakın. Anne sütü alıyorsa az yedi çok yedi dert etmeyin. Sindirim sistemlerinde sadece anne sütünü hazmedecek enzimler var. Alması gereken herşeyi anne sütünden alır. Birde anne sütü alan çocuklarda 6 ay ek gıdaya başlanır ama 1 yaşına kadar tadım dönemidir. Çocuk sadece tadına baksa yeter. Ana öğün anne sütüdür. Ek gıda ile beslenme doyma 1 yaşına kadar öncelik olamaz.