happyteacher Benim kızım da aynı her şeyi anlıyor fakat sadece nerede, geldi, gitti,mama diyor. Doktor ddedi sizi anlıyor komutları yapıyorsa şimdilik sorun yok dedi. Bu zamanın çocuklarında normalmiş
Merveceeee Zerazehhra dediklerinizin çoğunu yapiyoruz nesne kartlarını sürekli göstererek söylüyoruz eşimle birlikte ceviz adam şarkısındaki hareketlerin hepsini yapıyor sar sar makara sarkisindaki hareketleri de aynı sekilde yapıyor ev icinde birlikte çamaşır asmadan tütün bulaşık makinesi yerleştirmesi ne kadar herşeyi yapıyor ama işte iki kelimelik cümle kurmakta zorlanıyor
Degmezler GltnSnySls vanim brnim oglum konusuyor ama gorumcemin kizi var brnim oglumdan 5 ay buyuk telefondan kafasini kaldirmadigi icin konusamiyor doktora getiriyorlar doktor cok kizmis. Benim oglum 5 duyu organini sayiyor renkleri vs. Bilir evde hergun bir saat oyun seklinde ogretmeyi calisiyorum
Mervexxx GltnSnySls normal o zaman acilen bıraktırın. eltime doktor emziği unutturun ve biberonla su vermeyin bardakla verin dedi
Annesiballisiii Mervexxx 26 aylık kızım var 2 ay oldu emzik ve biberonu bırakalı. Aynı şekil TV telefonu da bırakalı 2 ay oldu. Henüz konuşmasın da bir ilerleme yok. Baba gel hav hav miyav eee eee piş piş vuu Vuuu anni diyor başka kelimesi yok. Her denileni yapıyor anlıyor telefonumu kumandayı getir diyorum getiriyor göz teması var. Ağız burun kulak göz çene dişlerin ellerin ayakların saçların vs vs nerede diye sorunca gösteriyor. Oyuncakları biliyor araba bebek topu getir dersem getirir ama konuşma yok 🤷
Mervexxx Annesiballisiii konuşmaya başlar bol bol sohbet edin onunla konuşun. İyi emziği bırakmış konuşur yakın zamanda sıkmayın canınızı🙏🏻
Annesiballisiii Mervexxx Ay inşallah inşallah heyecanla bekliyorum. 2 gündür yeni kelimeler söylemeye başladı bakalım yavaş yavaş açılacak sanırım
Dila97 GltnSnySls ya benim yigenimde oyle yeng cok tv izletti ona ustune gitmeden ornekler veryorum tehlikeli diye ama yigenim asiri yorucu bi cocuk baska sekilde durmuyo cizgi film.izlemeden ama dedgin gibi sadece anne baba diyo baska bsey demiyo bnde cok uzuluyorum bu haline
Eleftra_ Zerazehhra merhaba. Denk geldigimiz iyi oldu. Umarim gorurusunuz. Doktorada goturduk zatende sizede yazmak istedim. 25 ayligiz pandeminin tam ortasina dogdu. Etkilesim sifirdi nerdeyse birazda tv telefon ldu malesef. Suan hesapladim 30 kelimesi var. Ama belki bir belki iki kere demistir hepsini. Cani isterse. En cok baba anne dede dada diyor. 2 farkli oyun grubuna goturdum acilsin diye orda fark ettim yasitlarindan farkli
Eleftra_ Zerazehhra su sekilde farkli. Herkez oturup oyuna eslik ederken ilk gittigimiz yerde surekli agadi girmek istemedi vs korktu. Iinci gittigimiz yerde biraz sevdi aglama omadi. Ama komutlara uymadi. Herkws oynarken bu baska isler pesindeydi. Hep kosturma. Doktora giturdum. 45 dk oyuna on tani icin degerlendirdiler tani soylemedi. Ama goz kntagi kutmuyor komut almiyor egitim lazim dedi. Baslayacagiz. Icimde bi kusku acrba otizmlimi diye. Ama olsa derlerdi. Mesela evde benimle vs goz kontagi uzun sureli omasada sadece cok basina buyruk ve inat agliyo herseye
Zerazehhra Eleftra_ Dediğiniz gibi şuan yaşıtlarından geride. Ama ay olarak birçok noktada yaşıtlarını yakalayabileceği önemli bir dönemde. Sadece göz kontağı kurmaması ya da bu bahsettikleriniz Otizm demek için yeterli değil. Alıcı dilde ve ifade edici dilde geri olan çocuklarda da bu tarz sorunlar olabilir. Öncelikle bol bol yaşıtları ile bir araya getirin. Göz kontağı ortak ilgi sıra alma ve taklit. Bu dört beceriyi destekleyen çalışmalar yapılmalı. Siz tablet tv vs kesinlikle uzaklaştırın. Bol bol konuşmaya teşvik edin. Her istediğine hemen ulaşmasın. Günlük bir rutininiz olsun. Bu arada hangi şehirde oturuyorsunuz
Keskeuyusamm Zerazehhra merhaba mesela elmaya ema bala bal yada topa op diyor bunlar da kelime sayılıyor mu? Bir de hayvan sesleri kelime sayılıyor mu, cikcik havhav vs gibi. 18 aylık