Patasana_ ben genelde 2 litrelik süt alıyorum.
sütün tamamını tencereye koyup kaynatıyorum, altını kısıp 5-10 dakika daha bekliyorum ve kapatıyorum
2 litrelik cam kavanozum var, içine döktüğüm andan itibaren tam 30 dakika bekliyorum. hiçbir zaman sıcaklığına bakmadım 30 dakika yeterli oluyor 1 litre ve 2 litrelik kavanozlar icin. minik kavanozsa 10 dk yeterli olur. daha sonra (30 dk sonrasından bahsediyorum) mayayı karıştırıp fırının tepsisine koyup fırında bekletiyorum. ısıtma işlemi yapmıyorum fırına. evin sıcaklığına göre yazın 3 saat, kışın 5 saat fırında beklettikten sonra buzdolabında bir gece dinlendiriyorum. 2 litrelik kavanozu ters çevirsem dahi düşmüyor 🤙🏻