Dogabebekkk Merhaba anneler kadınlar gününüz kutlu olsun öncelikle. Ben öğretmenim. Çalışan annelere sorum var. Aileden biri bakamıyor bebeğime. 23 aylık olunca yer değiştireceğiz. Bakıcıya mı vermeliyim kreşe mi yoksa kendim mi ücretsiz izin kullanıp kendim mi bakmalıyım bilmiyorum. Sizce kreş için erken mi? Henüz küçük gibi geliyor bana. Şuan eşimle dönüşümlü bakıyoruz ama gelecek yıl 23 aylıkken böyle bir şansım olmayacak. Ya işten çıkıcam yada kreş. Sizce hangisi daha mantıklı? Zor bir karar benim için malum maddi sıkıntılar var günden güne geçinmek zor işten ayrılırsam da çok çok zorlanacağız. Tavsiyelerinizi bekliyorum . Sizler nasıl yapıyorsunuz ?
BuzluKahve Dogabebekkk ters yazmışım. Devlette öğretmenseniz kreş. (Kısa süre çalışacaksınız) Özelde öğretmenseniz bakıcı. Özelde süre uzun oluyor, tüm gün kreşte kalmak için küçük bence. Ama özelde de maaşlar malum. Bakıcı cok masraf.
Dogabebekkk Gzdzeynep sabah kaçta gidiyor kaçta çıkıyor? Bizimki çok minyon ve kendini hiç ifade edemiyor o yüzden çekiniyorum bir de çok hastalık bulaşıyor mu 😔
birbenbirbebegim Dogabebekkk Eğer bakabiliyorsanız mümkün mertebe izninizin sonuna kadar siz bakın derim. Aileden biri bakacaksa izin bitmesini beklemeyin bence. Bende kamu personeliyim 22 aylık bebeğim var sizi anlıyorum. Ben bulunduğum şehirde kimseyi tanımıyorum ve kreşe vermeyi düşünüyordum ücretsiz izin sonunda. Fakat annemler olduğumuz şehre kızıma bakmak için taşındılar yoksa bende 2 yaşına gelince kreşe verecektim. Mecburiyetten.
Dogabebekkk birbenbirbebegim zor gerçekten kreşler de nasıl olur bilmiyorum 3 yaştan önce herkes çok erken filan dedi
OncedenGurme Dogabebekkk ücretsiz izni ilk 24 ay dışında kullanamazsınız. Ben de öğretmenim, bakıcıya daha sıcak bakıyorum. Kreş için sabah yatağından kalkacak vs bakıcı en azından bebeğin düzenini devam ettirir
Dogabebekkk OncedenGurmen meslekte 5 yıl dolunca bit kereye mahsus ücretsiz izin hakkımız var ya onu kullanmak için demiştim
Kuzucukumsu OncedenGurme memuriyette 5 yıl dolduktan sonra isteğe bağlı bir yıl daha ücretsiz izin hakkımız var
AgentMom Dogabebekkk 2 oğlum da 24 aylıkken kreşe başladı. Bana daha güvenilir geliyor. Kızım 18 aylık o da 24 aylıkken başlayacak gibi. İşe yakın ara ara gideceğiniz bir yere bakın.
Guligul Dogabebekkk zor bir karar yok ortada. Tabii ki krese baslatin yasi gelmis. 23. aya kdr kimseye muhtac olmadan anne baba bakabildiginize sukredin. Krese basladiktan sonra bana tesekkur msji yazarsiniz 👍
Dogabebekkk Guligul ciddi misiniz daha bez bağlanıyor kendimi ifade edemiyor ya bu sebepten korkuyorum 😔
Gzdzeynep Dogabebekkk sabah 8 buçuk 9 arası bırakıyoruz akşam 6 da alıyoruz. sabah kahvaltısını yapıyor öğlen yemekten sonru uyku saatleri var uyanınca da ikindi kahvaltısı oyunlar şarkılar geçiyor günleri. bizimki de minyon bir çocuk ama tabi çok konuşkan 2 yaşına gelmeden baya konuşuyordu hatta ilk yazdırdığımızda öğretmen sizin kızın seviyesindekiler bezi bırakmış diyordu konuştuğu için ama bezi bırakanlar benimkinden 6 ay kadar büyüktü. hastalık konusuna gelirsek tabiki evde izole bakıldığı zamanlardaki gibi değil sık hastalanıyor ama atlatma süreleri baya kısaldı. ama bunu hangi yaşta okula başlatırsam başlatayım aynı süreci yaşayacaktık o yüzden normal görüyorum. bir de biz eylülde başlattık havalar soğuduktan sonra başladı hastalıklar
Dogabebekkk Gzdzeynep anladım peki uyku eğitimi vermiş miydiniz mesela orda yemek yememe uyumama gibi problemleri oluyor mu bir de ilk zamanlar bırakınca siz olmadan kaldığı zaman problem yaşadınız mı psikolojik olarak
Gzdzeynep Dogabebekkk uyku eğitimi olarak değil de biz yanına uzanarak uyutuyoruz. orda da öyle yapıyorlarmış öğretmenlerden biri yanına uzanıp sarılıyormuş uyuyormuş öyle yoksa diğer çocuklara eliyle ayağıyla dokunup uyandırıyormuş. ilk zamanlar uykuda zorlanmışlar oradakiler ayakta falan sallamışlar öyle geçmiş. ama çok çabuk alışıyorlar düzene. bizim şöyle bir avantajımız vardı 5 aylıktan beri ben anneme bırakıyordum işe giderken kendi evimizde baktırmadık o yüzden de kolay alışmış olabilir Dogabebekkk