Mavisim doktor uyuz demisse uyuzdur. Başkalarına yakın temas varsa kesin bulaşmıştır ama ilk uyuzda belirtiler 4.5 haftadan da daha uzun sürebiliyor. Tedavi başarılı olsa bile kaşıntının geçmesi 6 ayı bulabiliyor. Burda geçip geçmediğini yeni lezyonları gözlemleyerek anlarsınız. Yenisi çıkmıyor sadece kuru bir kaşıntı ise tedavi başarılı olmuş demektir. Ölü akarlarin bıraktığı kaşıntı cildin bu ilaçların yarattığı tahribattan olan kaşıntı uzun sürüyor. Yeni lezyon var mı yokmu ona bakın. Birde aynı ev içinde bulaştırmama da olabilir. Çok bulaşıcı ama bir o kadar da değil. Doktorlar bile çıplak elle muayene ediyorlar. Öyle dokunma tokalasmayla bulaşmiyor. Yakın temas lazım. Aynı yatak aynı giysi oturduğu yerde oturma gibi gibi. Biz uyuzu geçirdik. Hemde çok ağır bir şekilde geçirdik. Geçen yıl ocak ayında doğum yaptığım hafta bulaştı bize. Ve 1 ay sonra Şubat’ta belirtiler çıktı ve teşhis konuldu. Tedavi başladık ama hep başarısızdi. Mart ayında tam uyuzun hepimizin heryerimizi sardığı her yerimizin yara olduğu pik dönemde eşimin annesi vefat etti. Mecburen memlekette gittik. Mardin yani epey de kalabalık ailesi. Kardeşleri çocukları didisinin didisi herkes oradaydı. Ve yaklaşık 20 kişi 15 gün kadar aynı evde kaldık. Gittiğimizde söyledik. Bakın biz uyuzuz ve dikkat edin dedik. Ben yatağımı odamı herseyimizi ayırdım. Havlularimiz vardı zaten. Öyle aman uzak durmadılar açıkçası. Aynı koltuğa oturduk. Örtü serdim günde 3.4 kez değiştirdim sadece. Ama çocuklarım küçüktu. En küçüğü daha 2 aylıktı. Bir büyüğü 1 yaşındaydı. Hâliyle gorumcelerim çocuklarımla çok ilgilendi. Ben emzirdim ona verdim. Temiz örtüye sarıp verdim o ayağına koyup salladı uyuttu mesela. Ten tene temas azdı. Ama baktılar yani çocuklara. Çok korktum onlara da bulaşır diye ama bulaşmadi. O evde kimseye uyuz bulaşmadi. Hatta giderken de söyledim belki bulaşmıştır 2 ay kadar kendinizi takip edin dedim. 1 yıl geçti o evden kimse uyuz olmadı. Temas önemli. Eğer sıkı temas olmamışsa bulaşmamış olabilir