Nil2736 Rahat olun hepsi normal bir süreç. Pedagogluk bir mevzu yok 😅 normal hamilelik sürecine bebeğinizi de dahil edin. Ona anlatın, “karnım da ne var biliyor musun? bebek var. Senin kardeşin. Seni çoook sevecek. Tanışmak için heyecanlanıyor musun? Sende benim karnımdaydın biliyor musun? Hamilelik resimlerinizi gösterin, ilk doğduğu zamanlardan kalan resimleri gösterin. Sohbet etmeye çalışın onunla. 🤷🏻♀️
Kıskanacak mı diye kasılırsanız kıskanmasa bile kıskanıyor gibi hissedersiniz. Bebekten önce yeterli ilgiyi, sevgiyi almış ailesine güvenli bağlanmış bir çocuk kardeşini kıskanmaz zaten. Benim de iki kızım var. Tecrübelerimi anlatıyorum. Çevremden de çok duyuyorum nasıl hiç mi kıskanmıyorlar? gibi sorular. Hayır kıskanmıyorlar. İki insan arasında çıkabilecek doğal problemler oluyor illa ki🤷🏻♀️ oyuncak için ya da birbirlerine hoşlanmadıkları bir şey yaptıklarında vs. Ama daha ötesi yok. O tarz tartışmalarda da hiç araya girmiyorum. Bana gelirlerse de, atıyorum oyuncak ablasının ve onu ısrarla almak istiyor ablası da vermek istemiyor onunla oynuyor diyelim; Deren bu ablanın oyuncağı ama gel bak ben sana senin oyuncağını vereyim diye dikkatini oraya çekiyorum. Büyük kızıma da kardeşinle oyuncaklarını paylaşabilirsin, oynadıktan sonra ona ver merakını gidersin sonra yine alırsın olur mu diyorum. Zaten çok uyumlu çocuklar ikisi de 🙏🏻 Oyunu bittiğinde mutlaka getirip veriyor oynayabilirsin diye. İşin özeti siz rahat olun normal olması gerektiği gibi davranın ve hayatı akışına bırakın 🤷🏻♀️