Ebruuuuuu serum fizyolojiki buruna damlatmak etki etmez, hele de çok tıkanıyorsa. Serum suyu alıp ya da serum fizyolojiki enjektöre çekip tek seferde hızla burna sıkın, diğer taraftan aksın gitsin. damlatma yaptığınızda boşuna burna su sıkmış oluyorsunuz, o sadece koyulaşmış akıntıyı hareket ettirir, hırıltı çoğalır, peşine aspiratörle çekmelisiniz, o da sürekli yapılacak şey değil kılcal damarlar için zararlı. Koyu sümük varsa serum suyu damlatıp tel tokanın tersiyle dikkatli şekilde çekip alıyorum. Hırıltı gerilerdeyse enjektörle sıkıyorum rahatlıyor. Bir de bebeğimin odasında petek üstüne su koydum tıkanmıyor eskisi gibi. Banyo sırasında yüzü koyun getirip burnunu sık bırak yaptığımda istemsizce sümkürüyo çocuğum, temizleniyor.Yani sürekli aynı şeyi uygulamamaya çalışıyorum, duruma göre farklı şeyler deniyorum.