Betyblue Arkadaşlar merhaba 11 günlük bebeğim var. Doğduktan 5 gün sonra sarılık oldu 2 gece küvezde yatıp fototerapi tedavisi oldu. Çıkarken sarılık değeri 11 di doktor evde emzirmeye devam et demişti. Geldiğimizden beri kaçırmadan 2 saatte bir mutlaka emzirdim. Kakasını da 5-6 kere yapıyor sarı ve normal kıvamda ishal falan değil. Ten ve göz rengi tam düzelmedi sorun yok diye düşünüyordjm ama bugün uykudan gözünü açamıyor ve yüzündeki sarılık hafif arttı gibi geliyor tekrar etmiş olabilir mi? Aslında emiyor kakasını çişini de yapıyor sütüm düzgün beslemiyor olabilir mi? Tekrar panik oldum. Tecrübeli anneler varsa uzun oldu yazım ama yardımcı olur musunuz?
cekoslavakporseleni Betyblue yani genelde sarılık düşüşe geçince tekrar yükselmez ama %100 değil tabi, daha da çok küçük. Uyanmaması değil de uyanmıyor ve beslenmiyorsa sorun vardır. Eğer uyuyorsa ama aynı zamanda memeyi değdirdiğinizde emiyorsa sorun yoktur. Yenidoğan zaten çoğunlukla uyur 💕
Kahve_kokusu Betyblue canım benim kizımda dogdugunda sarilik vardi 2 gun sonra götürdük 17 cikti degeri yatis yapildi 1 gun sonra cikardik 9 a dusmustu eve geldigimizde bizde 2 saate bir besliyorduk tekrar tahlil verdigimizde sariligi tekrar yukseldi yatis yapildi . Orda da yine 1p gun yatti sariligi dustu ciktik . Elinden geldigince saat basi besle ben hic uyutmazdim tekrar yukselmesin diye hafifledigi zaman sariligi oyle uyumasina musade ettim . Yani demek istedigim saat basi besle.
watermelonlove Betyblue hemen düşmeyebiliyor 40 günlüktük normale dönmeye başlamıştık sarılık hafif yüzde kalmıştı zaten sarılık yüzden aşağı doğru iner aşağı doğru indikçe tehlike artar bizim göbek bölgesinden aşağı inmedi çok şükür 13 mü ne o değeri gördük sonra aşağı düşmeye başladı ama dediğim gibi 1 aylıktı değeri 8 lere düşmüştü 40 ında değeri kaçtı bilmiyorum doktor gerek görmedi tekrar kan alıp canını yaktırmaya emindeğilsen tekrar değerine baktır sarılık önemli ama kimisi işte uzayan sarılık oluyordu bizimki öyleydi doktor korkma demişti hastane de kalmadık bu arada
cekoslavakporseleni Betyblue anladım canım, beslenme sorunu yoksa bunu en iyi sen anlarsın. Max 2 saatte bir verdiğinde alıyor olması lazım. Daha fazla aç kalamaz çok küçük çünkü, eğer 2 saatte bir verdiğinde almıyorsa sarılık değerine bir baktır tekrar istersen.
Betyblue cekoslavakporseleni tamam canım öyle yapacağım zaten evet dediğin gibi almazsa iyice emin olacağım tekrarladığından
Kahve_kokusu Kahve_kokusu biz doyuyor zannediyorduk ama doymazmis hemsire orda sık sık beslermis açlıktan yükseliyor demisti.
Betyblue Kahve_kokusu canım valla 2 saatte bir emzirdim müsade etmedim uyumasına bende ama acaba yeterli mi gelmedi diye düşünüyorum bide göbeğine doğru indimi inmedimi emin olamıyorum
Betyblue watermelonlove ben tecrübesizlikten anlayamıyorum sarılık göbekten indi mi inmedimi dokununca etine anlık sararıp düzeliyor ama emin olamıyorumda tabi en iyisi götüreyim için rahat etmeyecek
watermelonlove Betyblue bende anlamıyordum hâlâ da anlayamam sanırım o yüzden bir süre aralıklı götürün kan alınmasa dahil doktor bakınca anlar bizde 2 kere alındı
oglumubeklerken Betyblue görür canım emin olamıyorsan bende anlamıyordum tecrübesizdim ki yanimda annem de kaynanam da vardı tecrübeli ama biz hiç yaşamamışız annem bilmiyordu sarılık ne demek. Eşim yaşamış kaynanam biliyordu ama çocukta sarılık olduğunu farkettiği halde bize söylememiş ben telaslaniyorum herseye diye. Biz ilk kontrole gittiğimizde dize kadar inmişti. Çocuk hep uyuyordu ben ne biliyim sarılık olduğunu bende uykucu çocuk doğurdum sanıp mutlu mutlu uyuyordum. Bu konuda tecrubesizlik çok kotu
Kahve_kokusu Betyblue ben mama anne sutu karisik verdim canim. Bir istersen sag da dene emzirdikten sonra nasil alacakmi
Kahve_kokusu watermelonlove doktorlar da karnindan bakiyor hafif cokturun parmaginizi yada gerdirir gibi hafif parmaginizi dokandirirn ten rengi degil de sarı renkse var sarılığı bize öyle gostermisti
oglumubeklerken Betyblue canım endişe etme tekrar değer yükselebilir başıma geldi çünkü. 1 haftalıkken kontrole gittik değer 16ydı yatisimiz yapıldı 1 gece kaldık ertesi gün taburcu olurken 12lere düşmüştü. Evde yine emzirmeye devam ettim senin dediğin gibi ama 3 gun sonra kontrole gittiğimizde yine 13lere çıkmıştı değer. Memeye ek mama da vermemi söylediler o şekilde devam ettim bir süre. 14.gunde sarılığın artık 5in altına düşmesi gerekirmiş bizimki düşmedi ve uzayan sarılık teşhisi konuldu masum anne sütü sarılığı dendi. Bir sure sonra hafifledi tabi düzene alıştık 2 saatte bir gece gündüz sürekli besledim en son 2.ay kontrolüne gittiğimizde bile doktor hala hafif sarılık var demişti. Bence bi doktora git değere baksınlar yüksek çıkarsa ihmal etme sakın tahlilleri yaptır ben çok korkmuştum. Geçmiş olsun 🌸
Betyblue oglumubeklerken sanki bizim de indi göbeğe dizlere gece boyu emzirip mamada verdim ama çok üzüyor bu durum beni acile gideceğim birazdan
oglumubeklerken Betyblue bana herkes derdi sarılık herkeste olur neden üzülüyorsun ama ben hep ağlardım çocuğa birşey olacak diye. Annelik… sakin ol ama evet bir acile götürmekte fayda var için rahatlamış olur yanlış düşünüyorsan bile