Canım yenidoğan için burun temizliği çok önemli çünkü ağızlarından nefes alamıyorlar ve burunları tıkanırsa ciddi sorunlar olabiliyor. Özellikle kış ayındayız malum petekler yandığı için bizde bile sabah geniz akıntısı burun tıkanıklığı olabiliyor biz sümkürebiliyoruz ama küçücük bebek bunu yapamıyor haliyle nefes almasını, beslenmesini, huzurunu her şeyini etkiliyor. Kızım 1 aylık olduğunda bronşolitten 1 hafta hastanede kalmak zorunda kaldık. Burnu çok tıkalıydı hırıltılı nefes alıyordu ciğerlerine inmişti. Orada uzmanlar sürekli serum fizyolojik verip gün içinde 7-8 kereye kadar burnunu temizleyebileceğimi söylediler. Aspiratör önermediler çok küçük oldukları için damarlarını zedeleyebiliyormuş. Ama aspiratörle de çekmeyince de burnunda sıvı azda olsa kalıyordu ve hırıltı devam ediyordu. O yüzden bi sabah bir de gece yatmadan serum fizyolojik sıkıp aspiratörle çekiyordum. Hala 3 aylık olduk bu arada her sabah burnunu açar öyle emziririm aynı şekilde gece yatmadan önce de temizlerim. Çünkü burnu açmadıkça sümüksü sıvı ciğerlere kadar inip iltihaplanmaya neden olabiliyor. Ben eczaneden serum fizyolojik alıp şırıngalara çektirip dik şekilde iken bir burna 2 ml , bir burna 2 ml sıkarak temizliyorum. Damla şeklinde değil de şırınganın tamamını (bu arada şırıngalar 2.5’luk) bir deliğe sıkıp sırtına gaz çıkartır gibi vurup sıvının çıkmasını bekleyip aynı işlemi sonra diğer burun deliğine yapıyorum. Damla şeklinde yapmayı pek önermediler bana doktorlar çünkü sadece burnun alt kısmındaki sümükler gelir arka taraftaki sümükleri erişip yumuşatmaz demişlerdi.