kelebek21 18 aydan sonra hizlaniyor sanirim. Bizim 1 yas gibi 30 40 kelime vardi. Yaziyordum hatta o zamanlar. Simdi 18 aylik olduk. Gecende yazmadan bi saymaya calistik esimle 80 90 i buldu… birkac gundur de bir iki tane cumle kurdu 2 kelimelik… bizimkinin de soyle bir sorunu var sorun degil de :)) herkesin yaninda konusmuyor :) cok tatli oluyorlar o bir sry dedikce mutlu oluyorsunuz :) Sizi cok bekletmez umarim ama bireysrl farkliliklari dusunup niye konusmuyor diye dusunmemrk lazim :) bir de mesela cogu kelimeyi tam soylese de birkac kelimeyi, kaşığa kaşk diyordu, maskeye mask son gunlerde onlari da duzeltti. Maske, kaşık diyor… evdeki bir cok nesnenin adini, birlikte yemk yaptigimiz icin, yag, salça, tuz, bulgur, pirinc 🤣🤣 bunlari, birkac renk, hayvan isimleri ve temel eylemleri faln soyluyor. 11 ayliktan kelimeler vardi en gec soyledigi kelime ise “Anne 🤣” Ceviz kavanozunu getir dolaptan diyorum getiriyor ceviz diyor… anne yok 🤣 1 aydir faln anne diyor. Dikdortgen gibi zor bir kelimeyi bile anneden once soyledi icten içe kalbim kirik degil desem bu konuda yalan olur 😊🥰
Bir de ben sunu fark etmidtim. Bak bu cezve… dedigimde degil de… “Cezveye kahve koyalim, simdi de biraz su” vs. Gibi cezve orada elimdeyken cezveyi vurguluyorum mesela sanki yani emin degilim ama boyle anlarda daha kolay ogrendigini hissettim. Simdi cezveyi sen tut, ben sekeri alayim faln diye konusuyorum…
Neyse bebisin uykuyu happykids te yemeyeyim bugun. Saglicakla kslin 🙋🏻♀️😊