ubeyitsongulasya Kızlar beni hatırladınız mı Aysanın annesi otizm şüphem vardı hatta doktora gitmiştim doktor evet şüpheli geç kalmani istemem rapor verelim vs demişti. ozaman 9.5 aylıktı Asyam.. tek bir doktorla kalmak istememiştim ama randevu alamıyordum heryer doluydu özeller bile sağolsun bir müşterim bana istediğim doktordan randevu ayarladı. Asya şuan 10.5 Aylık Bu gittiğim doktor özeldi girdik melih beyle konuştuk Asyayı gözlemledi odada biz tek başına bıraktı vs. birşeyler yaptı sonrasında işte konuştuk.. Ben ona bir önceki doktoru anlattım çok kızdı. Rapor hayır çok erken dedi ihtimal üzerine rapor vermek ne demek. ben olan çocuğa emin olamadan rapor veremiyorum daha dedi. Bu rapor siliniyor diye birşey yok önüne herşekil çıkacak ve rapor alma bu aylardaki çocuk zaten neyin eğitimini alabilirki annesiyle şebeklik yapar sadece dedi. Asya dedi bence 10 aylık bir bebeğe göre normal hareketlerde benim kızım olsaydı ondan şüphelenemezdim. Bana otizm bulgusu vermedi. Evet çevresine çook meraklı bir bebek bayada hareketli dedi. Ama otizmli olduğunu düşünmüyorum. Birdaha 6 ay sonra gel kontrol edelim dedi. Evet Asya 1 ay öncesine göre daha farklı.. bunu bende hissettim.. Artık yürüyor ve babıldaması yoktu başladı.. babıldıyor.. göz temasımız daha iyi her seslenişte bakmasa bile yinede bakıyor göz temasımı biraz daha iyi.. Yalnız sizce ben 1 doktora daha gitmeliyim? yoksa 6 ay beklemeliyim.. Biri öyle biri böyle.. çocuğu otizmli olmayı inatcı huysuz gamsız vurdum duymaz olan var mı acaba Asyada öyle bir çocukmu olacak? 🤷🏻♀️ yorumlarınızı bekliyorum.. ❤
Dincer-Efe1 ubeyitsongulasya merhaba öncelikle çok geçmiş olsun inşallah prensesin korktuğunuz gibi bişeyi olmaz rapora falan gerek kalmaz ama bence başka hi doktora da götürün 💐 birde şüpheleriniz neydi de doktora götürdünüz acaba
Deletedmom0099 ubeyitsongulasya merhaba kızıma 18 aylıkken silik otizm teşhisi kondu yani riskli grupta. özel eğitime gidiyoruz ama rapor almadım doktorun dediği gibi ileride önüne çıkabilme ihtimali olduğu için. bence başka bir doktora gitmeyin 18 ayda bile net teşhis yokken 10 aylıkken konulması imkansız. sormak istediğiniz bir şey olursa seve seve yanıtlarım
ubeyitsongulasya Dincer-Efe1 Asya vurdum duymaz bizle ilgisi olmayan seslenince bakmayan göz teması yok denilcek kıvamdaydı. Babıldama yoktu. Kızdığımda anlamazdı. Şim Asya diyince bakıyor bana ama her seslenişimde yine değil babıldamaya başladı. Asya hayır hııı diyince donüp bakıp üzülüyor. Tabi yine tepkileri çok iyi degil hala vurdum duymaz..Bazen biz yokmuşuz gibi davranması var.
ubeyitsongulasya Deletedmom0099 Ya canımsınn doktorumda öyle dediği 3 çoçukta birtanesi meğer otizm değilmiş oluyor.. yani kendimi otizm gibi gösteriyor ama otizm değil. Otizm hiç geçmez kalıcı sadece eğitimle iyileştirilebilir. Canım benim sorarım tabi Allah razı olsun. Silik otizm olması demek Allahın izniyle yavaş yavaş geçecek demek tüm kalbimm seninle ❤❤
Ayfer2608 ubeyitsongulasya insallah cook daha iyi olur bebeginiz Benim oglumda da göz temasi yok ne dedi doktorunuzbu konuda göz temasi hicmi yoktu? Göz temasi kurmasi icin kendiniz birseyler yaptiniz mi? Yoksa kendisi mi az da olsa kurmaya basladi?
ubeyitsongulasya Ayfer2608 Bende yaptım daha fazla ilgi daha fazla ilgisini çekme.. Bu gittiğimizde asyayı oda da bıraktık kapıdan çıktım doktor camekan dan izliyor tabi bizi peşime bakmadi.. oyuncakla ilgileniyordu kapiyi kapattim.. sonra tekrar içeri girdim Asyaa diye bana bakti güldu ve kucagima gelmek istedi.. Asya oyun içerisindeyken daha çok bakıyor ilgisini çekerek.. Sade ses tonuyla pek değil.
Deletedmom0099 ubeyitsongulasya allah razı olsun canım sende benim dualarımdasın insallah aklındaki tüm soru işaretleri silinir 🌸
Egehan123 ubeyitsongulasya ama mesela benim bebeğimi ben bilmediği yerde odada bırakıcsm çıkıcam imkansız ağlamaktan morarır ama benimki aşırı bana düşkün herkeste diyor şaşırıyor anneye böyle düşkün bebek görmedik diyorlar yani çok değişiyor
Deletedmom8453 ubeyitsongulasya çocuğu otizmli olmayı inatcı huysuz gamsız vurdum duymaz olan var mı Oğlum 23 aylık sayılır. Bin şükür otizm değil. Ama asla adına tepki vermez bakmaz aşırı aşırı hareketli tekerlek vs seven bir çocuk. Şu son 3 gündür adına bazen dönüyor işine gelmiyor resmen. Bence biraz gözlemlemelisin..
ubeyitsongulasya Deletedmom8453 Ya inatlık varmı afresiflik hırçınlık Asya öyle ya bariz inat huysuz çirkef. 🙈 göz teması varsa komut alıyorsa aslında denileni anlıyorsa.. gerisi inattır zaten..
ubeyitsongulasya [silindi] Ya şöyle söyliyim oturma odasından ayaklanınca ağlar benide getir diye.. işe giderken dış kapidan annem baktirinca aksine aglamaz guler heycanlanir kollarini acar benide al diye.. Ve ben işten gelirken annem balkona cikarir asyaa diye bagirip seslenirim güler beni tanır.. Ama mesela bazen yabancinim kucaginada gider.. bazen unuttuguda oluyo bizi.. mesela muayanede odada biraktim ciktim 1 2 dakika beni unuttu hic aramadı.. ama kapidan girinca dondu guldu gelmek istedi.
melekdag ubeyitsongulasya siz bilirsiniz fakat daha teşhis koymak için Zaten çok erken . 6 ay daha bekleyin ve bu süreçte iyice gözlemleyin bebeğinize eğitici aktiviteler yapın bu süreçte . 6 ayın sonunda duruma göre doktora göre hareket edersiniz ama yine daha küçük teşhis konulmamalı bence .
ubeyitsongulasya melekdag evet öyle zaten teşhiş kimse koyamazda şüpheli bir durum görmemiş doktor. hangisine inanim bende şaştım biraz bekleyelim bakalim🤲🏻🤲🏻
melekdag ubeyitsongulasya bence de bekleyin çünkü her bebek gelişimi farklı kimi 2 yaşında konuşur kimi 3 yaşında . Kimi erken emekler kimi emeklemez . Kimi döner erkenden kimi çok geç döner yani biraz daha büyüdükçe öyle anlaşılır
Deletedmom0099 1anne2bebek ismine bakmama, göz teması azlığı, işaret etmeme, anlamlı 3 kelime olmaması, yaşıtlarından motor gelişimi olarak geri olması mesela uzuvlarını göstermemesi, 4 küpü üst üste koymaması gibi