E2019 Kızım yeni 3 yaşına girdi ve ben sanırım sabrımın tükendiğini hissediyorum hiç dinlemiyor hep inat ağlama bağırma ne desem yapmıyor çevremdekiler evet dediği için kötü anne ben oluyorum ne yapmam lazım gerçekten beynim almıyor sinirlenince elime bişey geçmiyor aynı durumda olan varmı
CatBoy E2019 Oğlum da aynı sessiz sakin oğlum gitti yerine başka bir çocuk geldi sanki ters ters cevaplar, vurma, saç çekme. Tepki vermiyorum yaptığın yanlış diye anlatıyorum ama bildiğini okumaya devam 🙄
Meteninannesi52 E2019 benm olanda bu aralar köz olarak zaten annem beni sevmiyor babam sevmiyor ben kreş sevmem evimize bu gelmesin tarzı cümleler. Vurmalar. Inatlasmalar
Eymeneylul0 Aynı ne desek tersini istiyo örnek bisey istiyo veriyorum bagiriyo almiyo baska şey istiyo yine aynisini yapiyo
Eymeneylul0 E2019 valla bi kez hastaneye gittik arkadaşım vardi yanimda benim kucağımda küçük bebegim vardi mecbur arkadasim ilgileniyodu oglumla agliyo gelmicem diye birinin yanından gecince geciyo insanlarin gozunun icine bakiyo dedim simdi cocuk kaciriyoz diye bizi iceri alacaklar 😂
Bhrmcnr16 Öncelikle merhaba benim yiğienimde aynı sorun oluyordu doktora götürdü ablam psikoloğa kesin sınırınız olsun mesala istemediğiniz oyuncakla oynuyorsa Yavaşca elinden çekerek onun ilgisini başka yere kaydırmaya çalışın ve her ağladığında istediğini yapmayın bırakın ağlasın zamanla yerin ağlasamda değişmeyecek şeklinde yorup yapmıyorlar sınırınız olsun evet zor oluyor ama düzene giriyor
E2019 Bhrmcnr16 o sınırı bitek ben yapıyorum canım diğe aile fertleri ağladığında yanına gidiyor pohpohluyor olan bana oluyor
E2019 CatBoy ah ah sormayın bu çoculta ne var ben 2 tane büyüttüm diyenlerede terlikle vurasım geliyor 🤭
Mommysharkdoodoodoodoo Valla 2 yaş sendromunda yaşadım o inatlaşmaları 3 yaşa yaklaştı sendrom falan kalmadı ben kuralcı bir anneyim çünkü. Yapabileceği kendine zarar vermeyen her şeyi kontrolüm varken yaptırıyorum ama yapamayacağı zararı olacak her şeyi kesin bir dille açıklayıp yasaklıyorum. Oğlum bu konuda aslında diğer çocuklardan daha çok seviyor kuralları belki de bu yüzden şanslıyım. Mesela bir ara yağmurda parka gitmek istedi tamam dedim ama ıslanırsın haberin olsun. Götürdüm ıslandı geri dönmek istedi bazı şeyleri de yaşayarak neden olmayacağını göstermek gerek. Her şeyin vakti zamanını da anlatırım. Size de tavsiyem kurallarınızı sınırlarınızı belirleyin. Mesela ben kahve içeceğim oğlum oynamak istiyor. Kahvem bitene kadar bekler. Kendi kendine oynar. Ama kahvem bitince kesinlikle oynarım oğlumla bunu da bildiği için beni darlamaz. Böyle böyle örnekleri çoğaltabiliriz.
E2019 Mommysharkdoodoodoodoo kızımında kuralları var oyunda oynar kendiliğinden oyunda oynarız yolda sıkmaz bunaltmaz ama mesela çikolata verdim ödül olarak diyim 2.için inatlaşor sonra babası babannesi verirse eğer benim kuralım hiçe gider ağladığında yanına gitmiyorum mesela ağla diyorum sonra yanıma geliyor ama sınırlarını her zaman bilmiyor nasıl olsa 2. Veriliyor 3.de verilir düşüncesinde
Mommysharkdoodoodoodoo E2019 o zaman kesin dille aile üyelerini de uyaracaksınız kurallar sadece sizinle olamaz tüm aile kabul etmek zorunda. Bu sizi hiçe saymak olur. Eşim ben ne dersem onu yapar ben de eşimin verdiği kararlarda karışmıyorum çocuk konusunda. Çatışma yaşanması çocuğun aklını bulandırıyor.
E2019 Mommysharkdoodoodoodoo eşim anlarda babannesi falan pek riayet etmez gibi kaç lere uyardım sanırım psikologa en sonunda ben gideceğim 🤭