sokomel siz en doğrusu insan kaynakları ile görüşün. İhbar süresi işverenin sizden talep edebileceği birşey. Ama bazı işyerleri de ihbar süresini bekletmiyor, ya da kişi ile anlaşıyor ihbar süresi kısalıyor vs vs. Bir de ihbar süresi sizin çalışma yılınıza bağlı. Siz bir sene çalıştıysanız 2 ay isteyemez sizden. 3 yıldan fazla çalışıyorsanız 8 hafta ihbar süresi oluyor. Ama işte 1 hafta iş arama izni, barsa yıllık izinler vs işyerinizle anlaşıp 4-5 haftaya düşebiliyor. Birde ihbar süresi çalışmanız gerekn süre, yami ücretsiz izindeyken o süre sayılmıyor olabilir. Amacı yerinize yeni biri bulunana kadar işlerin devam edebilmesi. Önce işyerinizle anlaşıp sonra dilekçeyi yazmanız lazım be evet dilekçede şu tarih ihitbairyle ayrılıyorum demeniz lazım. Dilekçenin tarihi ve işten ayrılış tarihi arasındaki süre ihbar süreniz oluyor.