Kivancurazmomy12 mesela gel dediğinizde size doğru yöneliyor mu ellerini uzattığımızda size doğru kaldırıyor mu gibi. Benimde 11 aylık kızım var emeklemedi. 10 aylıkken alkış yapmaya basladı. Ben yap dediğimde yapmaz canı isterse sevinirse sevdiği müzik duyarsa yapar. Bay bayı daha üç dört kere yaptı. Oda pek bilinçli gelmedi. Oturduğu yerde geriye düşer bişeye tutunup kalkıyor, yoksa pek kalkamaz. Yatmayı da seviyor babası gibi. Döne döne yuvarlanmaz. Ama bi şekilde ayakları ile kendini hareket ettirir yerde. Yürüteçle heryere gidiyor. Gel dediğimde hayır dediğimde yapma dediğimde biliyor. Güldüğümde gülüyor. Tv telefon çok sever tek başıma büyütüyorum. Tekseniz çok zor mecbur bazen ben acıyorum bazen kumandayı alıp kendi acıyor tv ti kumanda da YouTube tuşu kırmızı kırmızı gördüğü herseye basıyor çİzgi film açsın diye, anne,dede,gel,hadi,do,go gibi kelime ve heceleri var. Doktor en son gittiğimizde normal dedi sanırım motor gelişimi yavaş benimkinin. Doktor öyle bişey demedi herşey normal dedi ama insan ister istemez araştırıyor soruyor yani bilemiyorum sağlıklıdır umarım bence sizin bebeğinizde sağlıklı pandemi cocukları biraz böyle bence, çünkü sosyalleşme dışarıya çıkma etrafta görüşme hersey minimum seviyede. Işıklı ve hareketli ses çıkaran oyuncaklar tercih edin benimki onlar bayılıyor.