Kizlar bu tarif yuzde yuz süt arttırıyor.icen bana dua etse yeter😊 Adana yöresinde buna Kaynar deniliyor.lohusa şerbeti yani.
Bir tülbentin içine 4-5 çubuk tarçın, 1 avuç kadar yenibahar ve karanfil, 2-3 kök zencefil ve 2 -3 kök havlucan koyup güzelce temiz bir tülbente sarılır ağzı bağlanır. Düdüklü tencereye atılır, üzerine beş litre su eklenir. Kaynamaya bırakılır.kaynamayabaşlayınca 1 saat kaynatılır. Kaynadıktan sonra malzemeleri içinden çıkarılıp 1,5 kilo seker ilave edilip yarim saat daha kaynatılır. Kaynadıktan sonra fincana koyulup üzerine dövülmüş ceviz ilave edilip servis edilir. 1 aya kadar yetiyor bu 5 litrelik tarif.hem tadı hem kokusu harika.tavsiye ederim şiddetle.ictiginiz anda sizi iniyor memenize😃😃