Herkese merhaba buraya ilk defa yazıyorum çünkü çok çaresizim. Bu konu o kadar canımı sıkıyor ki düşünüp düşünüp ağlıyorum , kahroluyorum. Özetleyecek olursak 4 aralıkta oğlumu kucağıma aldım. Her zaman emzirmekten yana biriydim. Kucağıma aldığım andan itibaren emzirmeye çalıştım oğlum 3,5 hafta önce geldi bu arada.. makat geliş olduğu için sezeryan oldum. Hastanede kalırken oğlumun pek ememesinden kaynaklı doktor mama vermemin gerekebileceğini söyledi ben bunu kabul etmedim ve oğlum 6 gün sonra sarılık oldu fototerapi gördü durumun ya ben farkında değildim gözüm dönmüştü emzireceğim diye ya da bilmiyorum her lohusa bilir zaten her kafadan ayrı ses çıkıyor o dönem kafam allak bullak olmuşu oğlum benim yüzümden fototerapi gördüğü için çok üzüldüm zaten bu sırada mama verdiler. Böyle başladık mamaya. Mama+meme devam ediyorduk. Mamayı kaşık biberonla veriyordum. Sonra kendi kendime mamayı azaltarak kestim bi anda 1 hafta boyunca sadece emzirdim aç bebek ağlar derler aç kaldığını da düşünmüyordum çünkü gak diyordu emziriyordum Guk diyordu emziriyordum. Bir haftanın sonunda meme reddi oldu. Bütün gün emmedi beni strese girdim sağım yaptıkça sütüm azaldı resmen 1 günde. Gün sonunda artık açlıktan çığlıklar attığı için yine pes ettim mama aldım içirdim. Yine mama+memeye döndük. İlk ay 30 ml veriyorsun sonra 60 ml kaşık biberonun hacmi belli bitirip aktarmaya çalıştığımda basıyordu yaygarayı oğlum zaten gazlı bir bebekti ağladıkça daha çok gaz yutuyor baktım olmayacak kolik biberon aldım rahat rahat içsin tek seferde diye. İlk başlarda meme reddi de olmadı çünkü çok araştırdım anne memesine %99 benziyor vs kullanıcı yorumları iyiydi. 4-5 gün sonra yine meme reddi oldu. Eds sistem , kenardan şırınga vs vs bir çok yöntem denedim. Ne yaparsam yapayım kabul etmiyor mememi görünce çığlık çığlığa ağlıyor. O kadar kötü hissediyorum ki bebeğim beni sevmiyor mu diye düşünüyorum bazen. Emsin diye çabalıyorum. Herkes yok tahin ye yok şunu ye doğumdan sonra kilo aldım onu bunu yemekten. Artık kilosunda bile değilim emsin de ne olursun olsun şimdi sağım yapıyorım ama o kdr azaldı ki sütüm. 2,5 aylık bir bebeğin doyması imkansız zaten çok dengesiz geliyor 70 ml de görüyorum 10 ml de. Son durum böyle tamamen mama ve sağabildiğim sütüm. Çok moralim bozuk. Eşim diyor kafaya takma bende mamayla büyümüşüm vs ama elimde değil oğluma bakıp bakıp ağlıyorum kendimi çok yetersiz hissediyorum. Aranızda meme reddi yaşayan ve bu sorunu çözen varsa yardımcı olursanız çok sevinirim.