guness_ eğer oyuncağını geri istiyor ama bunu söylemekte zorlandığı bir dönemse diğer çocuğa ama onunla kızım oynuyor senin oynadığın başka oyuncaklar var onu şimdi almam gerekiyor diyorum. Tabi bu oyuncak kızıma aitse ya da oyun alanı gibi yerlerde kullanılan ortak oyuncaklarsa. Ben böyle dediğim zaman zaten karşı taraf anlıyor ve kendi çocuğuna müdahale ediyor çocuk direnirse. Ama oynadığı oyuncak başka çocuğunsa ve gelip alıyorsa ona sadece lütfen elinden çekmeyelim eli acır, ben alıp sana vereceğim diyorum ve kızıma durumu anlatıp alıyorum. Ama aynı çocuk bizim eve geldiği zaman da kızıma nasıl davrandıysam annesinin de öyle davranmasını bekliyorum. Kızımın vermek istemediği şeyleri vermiyorum. Ama sorun çıkaran çocuklarla bir süre görüşmesine engel oluyorum. Mesela diyelim bir arkadaşı kendi oyuncaklarını vermedi, onlar bize geldi ve kızımın oyuncaklarını kızımla bile paylaşmıyor Bir süre ara veriyorum görüşme olayına. Çünkü benim kızım çok hassas bir kız ve diğer çocuklar elinden oyuncaklarını çektiği zaman çok üzülüyor. Daha yeni yeni kendini bu konuda ifade etmeye başladı. Mesela dün parkta kum oyuncakları ile 5 6 yaşında bir kız oynamak istedi, önceden olsa oynasın derdim ama şimdi diyemiyorum çünkü benim kızıma değer verdiğim ölçüde o da kendisine değer veriyor. Sordum kızıma abla oynasın mı biraz diye hayır dedi. Karşıdaki çocuk çok üzüldü ama üzgünüm dedim. Aynı şeyi kızıma da yapabilirler bunlar çok normal. Bu sayede duygularını regüle etmeyi de öğreniyorlar. Ama ben genel olarak bu sorunu yanımda oyuncak taşıyarak çözmeye başladım. Başkası oyuncak vermediği zaman üzülüyor ama açıklıyorum kızıma arkadaşının oyuncağı bu, biz başka şey yapalım diye.