Bu uygulama Türkiye hariç başka bir ülkede yapılsa, o bebek ailenin elinden alınır kesin ve net. Çünkü çocuk istismarına girer. Ama burda ödül bile verilir! Bunun adı gerçekten din tüccarlığı ya başka bir şey değil. Ya el kadar bebek, hacamatın ne faydası olacak çocuğa? Hoş yetişkinlere bile faydası tartışılır da, şu an bu kafalara ben bunu anlatamam. El kadar bebek, neresinde kirli kan olacak o çocuğun? Tuhaf tuhaf işlerle uğraşıyosunuz, yahu başka bir kültürde görseniz çocuğu delik deşik ettiklerini ortalığı ayağa kaldırırsınız, hacamat ne delik deşik etmekten başka bir şey değil!
Millet aldı yürüdü, biz hala hacamat falan. Ancak geri kalmış toplumlarda yapılacak şeyler bunlar.