aybikreis kesinlikle katı yağ ile bolca yağla dolaba at yağ kalıpta donup soğuduğunda kek harcını dök yapışmaz. Yumuşak olması için tüm malzemeler odasıcklığında olmalı, fırın önceden ısıtılmalı alt üst ayarda pişmeli, fırında fazla kalırsa kurur. Kuru malzemeleri eleyin. Yumurta ve şeker şeker eriyene kadar çırpılırsa kabarması iyi olur . Un döktükten sonra mikserle değil spatula ile tek yönde alt üst ederek karıştırın. İlk 25 dk fırını açmayın . Çok amaçlı un kullanmak veya gluteni daha az un kullanmak kek ve pandispanya için daha verimli olur. Kek eğer borcamda ğişecek ise borcam alt kısmı geç pişer . Kek içine yoğurt kullanarak yaparsanız daha yumuşak olur. Eğer üzüm ceviz elma gibi ağır malzemeler kullnacaksanız veya içi browni gibi olsun derseniz tereyağ ile şekeri çırparak kek yapın. Yumurtaları tek tek eklersiniz