Benim bebeğim 1 aylikken kaşında konak gibi döküntüler çıktı, doktorum egzama olabilir dedi sonrasında kafada da konak başlayınca kaşlarindaki de konak o zaman dedi. Ara sıra yeşil kokulu kaka yapiyordu ama sanırım üşüttü diyordum. 2 ayın sonunda mukusta başladı kaka testi yapıldı temiz çıktı. Doktorum kan gelirse sorun dedi ve ondan 2 gun sonra çok minik ve az miktarda mukus içinde kan pıhtıları gördüm direk doktora gittim bana süt alerjisi olabilir süt ve süt ürünlerini kes dedi. Spesifik igee testi yaptır dedi süt için ama bu beni tatmin etmedi çünkü süt dışında birseye alerjisi varsa sürekli cocuktan kan alınmasını istemiyordum. Gastroentrolojiden randevu aldım, diyete devam etmemi söyledi kan gelirse bu sefer tavuk etini de kes dedi. Tabiki bu süreçte her seferinde düzeldiğini sanıp mutlu olurken birden mukus ve minik kanlar gördüm fakat suan bebeğim 5 aylık totalde 4-5 kere kan görmüşümdür onlarda cok az pulbiber gibi ama mukus sürekli vardı. Bu diyet 2 ay sürdü, tabiki buna yumurtada da eklendi. Artık yicek birsey bulamıyordum bademden süt yapıp sonra peynir yapmışligim bile var. Ama mukus geçmedi. Neyseki bebeğimde ileri derece değildi mesela huzursuzluk popoda pişik yada gaz sancisi yaşamadım. İlk 3 ay gaz sancısı vardi o normal çoğu bebekte olduğu gibiydi. Neyse bu süreçte aşırı yıprandım 1-1 kilo alan çocuk ilk 500 sonra 400gram aldi doktorda onemli olan alması her seferinde 1 kilo almak zorunda değil. Denildiği gibi en önemli konu çocuğun kilo alması alıyorsa pek mudahale etmiyorlar. Alerji testi için küçük demişti ilk gittiğimde bende yaptirmak istememiştim canı acıcak diye fakat aylar ilerleyip tam bi düzelme olmayınca bi alerji doktoruna gittim. İyi ki de gitmişim. Doktora yaptığım diyeti söylediğimde ‘hemen diyeti bırakıyorsun bu çocuk yine iyi kilo almış, bu kadar katı diyeti biz ileri seviye alerjisi olanlar da veriyoruz, senin çocuğun mukus ve ara sıra kan geliyor diye boyle bi diyet yapılmaz, ki ileri seviye de diyet + mama veriyoruz’ dedi. O an o kadar rahatladım ki. Spesifik igee ve deri testi yaptı. İgee süt yumurta akı sarısı ve kuruyemişe yaptı, negatif çıktı ama negatif çıkması olmadığı anlamına gelmiyor dedi çünkü örneğin sütün 20 çeşit protein türü var biz en cok rastlanana yaptık bu digerlerine olmadığı anlamına gelmiyor. Deri testine gelince iste dananın kuyruğu orda koptu, bebeğimin kakao, kuruyemiş, domates, çilek, lateks, küf, rutubete alerjisi cikti (dedigim gibi süt yumurta gibi besinlere de var fakat en çok bunlara) ve ben diyet boyunca o kadar kakaolu şeyler yiyiodumki onu bırakın bademden peynir bile yaptım meğerse bundan düzelmiyormuş. Yumurta ve sütü kesemem önemli gelisim için dedi fakat fırınlanmış ye dedi örneğin pogaca kek icinde. Açıkçası 2 ay yaptığım diyet boşunaymış. Kakasında mukusta baya azalma olduğunu oldu kanda görmedm henüz. Fakat sankı kaşlarında o ilk cikan konak çıkacakmış gibi sandım ama geçti oda dogal olarak çocuk aylar sonra yemediğim Ürünler girdi vücuduna olabilir diye düşündüm doktoruma da sorucam gittiğimde. Biraz uzun oldu biliyorum ama bende cok internetten araştırıyordum kafayı yiyecek gibiydim. Bu benim yaşadıklarım tabi ki her çocukta farklı durumlar olabilir ama aklınıza yatmayan birsey olduğunda farklı doktorlara gitmeyi dusunebilirsiniz. Bu durum genelde 2-3 yaşındayken tamamen geçiyormuş. Şimdileri ek gida için bakalım neler olucak