Okuroya yanlış bilgi değil aslında eğitimini aldığımız bir konu bu. Kolostrum ve geçiş sütünden sonra olgun süt gelir. 6-12 ay arası olgun süt dönemi denen dönemdir ve ilk 6 aya göre içeriğindeki lipit, proteğin değeri düşer eloktrolit ve laktoz yükselir daha çok süte döner yani. İlk 6 ay her koşulda bebeğin her ihtiyacını karşılayabilirken 6 aydan sonra yetersiz gelir özellikle doyuruculuk bakımından ama geçiş dönemi olduğu için besleyiciliğini tamamen kaybetmez zaten 2 3 ay bebeğe alışması için süre verir. 1 yaştan sonra artık besleyicilik tamamen azalır sıvı ihtiyacını karşılar tabiki burda anne sütü gereksiz diye brşey demiyorum yanlış anlaşılmasın anne sütü sadece beslenme için değil birçok faydası var bebeğe.2 yaşa kadar emsin dursun zararı olmaz. Birde son yapılan araştırmalara göre her annede yağ su oranının farklı olduğu da belirlenmiş mesela ilk süt son süt diyorduk eskiden ilk süt sulu olur iştahı arttırır son süt yağlı olur tokluğu sağlar bunud çürütmüşler her annede farklı özellikliymiş.
Emzirme anne sütü eğitimini 2019 da aldım en son bilgilerde güncelleme olmuş olabilir iddaa etmiyim yinede tıp hergün gelişiyor 😊