Reyna
Arasasyaarya
Deletedmom4444
Biliyorsunuzdur belki diye yazmadim 😂bu yazdıklarım 1 yaş alto için de geçerliymiş
GENEL
Yeryüzünde bir “dünya tıbbı” vardır, her yerde geçerlidir; bir de “Türkiye tıbbı”, sadece Türk halkına uygulanır.
Fazladan (lüzumsuz yere) talep edilen paraların (surcharge) doktor ile hastane arasındaki paylaşımı diğer ücretten farklıdır. Doktor, “surcharge” oluşturduğunda daha yüksek pay alır.
“Mikrop öldürücü” diye satılan; sabun ve deterjanları eve bile sokmayın.
Tuvalet eğitimi diye bir şey yoktur. Tuvalet eğitimi kedi-köpek yavrusuna yapılır. İnsanların çis söyleme yeteneği genetiktir, kromozomlarında yazılıdır ve vakti geldiği zaman çocuk bu işi halledecektir.
BESLENME
Çocuklar et yer, süt içerler, gerisi teferruattır.
Bir çocuk günde en az 600 ml inek süt ve etli bir gıda alıyorsa, üstü önemli değildir. İstediklerinden, istediği kadar yiyebilir.
Her çocuk kilolu olacak diye bir kaide yok.
Dünya’da bir tek Türk anneler iştahsızlığı hastalık zannederler.
Önemli olan, çocukların süt içmesidir. Süt içsin de, neyli veya nasıl süt içerse içsin.
Çocuk evde pişen kıymalı sebze yemeklerinden, herkesin yediği çorbalardan da yiyebilir illa sebze çorbası yiyecek diye bir şey yok.
D vitamini önemlidir. 1 Yaşından sonra, HER SENE; en az, senede 1 defa 1 ampul Dvit3 içirin.
Çocuklarda diş çürüklerini önlemek için, doğumundan 9 yaşına kadar her gün ZymaFluor verin.